Direktlänk till inlägg 20 december 2016

Julrecept - 20 dec

Av Svensson Svensson - 20 december 2016 06:45


 

 

Sillsallad är något som fanns på julbordet när jag var liten, men det fanns alltid kvar, det tog aldrig slut – det är ialla fall det minne jag själv har. Rödbetssallad det tog slut men inte sillsallad. Sen har jag alltid själv haft med det – inte för att någon annan gillar det utan för att jag själv gillar sillsallad. Den ska liksom vara med på julbordet. Men det var bara jag som åt. Jag har aldrig själv gjort den, för att det har känts onödigt att göra själv, det blir mer än vad som äts upp. Jag har köpt en liten burk till mig själv. Men sen å andra sidan hade man gjort den själv kanske flera tyckt om den. Så jag funderar på om tiden finns att prova göra själv, men kan ju göra en halv sats



 




Sillsallad


Du behöver:

  • 4 st urvattnade sillfiléer (ca 200 g)
  • 200 g rödbetor, kokta, inlagda
  • 1 st rödlök
  • 1 st äpple
  • 1 st saltgurka
  • 2 st medelstora kalla, kokta potatisar
  • 1 krm mald kryddnejlika
  • Salt, efter smak
  • Peppar, efter smak


Gör så här:
(skär i bitar – man kan själv välja att tärna eller strimla)

 

Häll av spadet från sillen och skär den i bitar.

 

Skiva rödbetorna och skär dem sedan i bitar

 

Skala och skär rödlöken.

 

Kärna ur och skiva äpplet.

Skär det i bitar.

 

Skär saltgurka och potatis i små tärningar.

 

Blanda ihop alla ingredienser till salladen.

 

Krydda med kryddnejlika.

 

Smaka av med salt och peppar

Jul · Recept
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards