Alla inlägg den 26 december 2016

Av Svensson Svensson - 26 december 2016 14:02


Ja då var julen överstökad, eller vad man nu ska säga. Jag har haft en fin jul, jätte trevlig på alla sätt. Men nu är den över o det närmar sig nästa helg som är nyår, det är då man ska ge massa nyårslöften, som ingen håller.
 
Ett tag gav jag löftet att bryta alla andra nyårslöften jag gav - så då visste jag att jag ialla fall höll ett av löftena. Sen gav jag löftet att inte ge nyårslöfte - det var också lätt att hålla.
 
Sitter o summerar året som gått - jag tittar framåt mot nästa för att se vad jag vill ha ut av det på alla plan. Så kommer jag på - kanske jag inte ska tänka på det här med löften överhuvudtaget - kanske jag istället ska göra mig en års-bucket-list.
 
Det är ju roligt att spåna iväg o göra en bucket list, (är man ett par varför inte gör en tillsammans, ja även som familj fungerar det)  - vad man vill göra, uppleva innan man dör. Då kan man verkligen spåna iväg på allt allt det som möjligt o omöjligt... Men kanske man kan göra en kortare/mindre variant - en som är för kortare tid framåt - ett år. Göra en lista på saker man vill göra, uppleva det året som kommer - visst man kan spåna iväg om man vill, visst man kan göra den på 100 punkter också - man varför inte göra en års-bucket-list med 10-15-20 punkter som är lite mer här o nu - stoppa in någon lite mer dröm o det andra är saker som man vet att man kan ha prickat av när året är klart.
 
Så inga löften bara mer en lista på vad man önskar sig ha gjort/upplevt under året som kommer. Jag tror att jag ska prova den varianten inför 2017
 
 
 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards