Alla inlägg den 3 december 2016

Av Svensson Svensson - 3 december 2016 21:29

Min syster delar ett inlägg med denna tröja o mugg - och det känns bra att hon känner sig trygg med att jag ställer upp för henne om det behövs...

jag kan bara säga detsamma - jag har också en syster som.... o jag är inte rädd för att dra nytta av det om det krävs *ler*

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 3 december 2016 06:45

Alla recept behöver ju inte vara till just julbordet, det kan ju vara middagar för o efter men med tema jul. Kan ju vara lite roligt att bjuda på o fråga om någon kan lista ut vilken ingrediens som finns i rätten som hör julen till *ler*


 



Julmustkyckling

 


Ingredienser:

  • 500 g kycklingbröstfilé
  • Smör
  • 2 dl minifraiche
  • 2 dl julmust
  • 1 tärning hönsbuljong
  • 1 tsk malen ingefära
  • 1 tsk torkad rosmarin
  • 1 msk kinesisk soja

 

Gör så här:

Bryn kycklingen i smör på båda sidor i en stekpanna.

 

Blanda minifraiche, julmust, buljongtärning, ingefära, rosmarin och soja i en traktörpanna.

 

Lägg i kycklingen och låt koka ca 10 min.

 

Garnera ev med färsk rosmarin.

 

Servera med potatis och frästa grönsaker.

Jul · Recept

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards