Alla inlägg den 29 december 2016

Av Svensson Svensson - 29 december 2016 18:53


Ja det dom stämmer bra överens just nu faktiskt... konstigt nog för på ett sätt är jag glad, mår bra... tror jag - men tvivlar lite på att det går på djupet när jag rasar ner så fort för inget jag är medveten om ska göra att jag rasar o att jag får en sån stark ensamhetskänsla... att jag duger när jag kan ge något ... men behöver jag något så är jag satans så ensam.
 
Jag hatar när den här ensamhetskänslan kommer - med alla tillbehör, följd känslor, följd tankar tillsammans med tårar... jag hatar sällan väldigt sällan... men detta hatar jag... Det värsta är att ju mer jag kämpar emot känslorna ju starkare blir dom... Så jag kryper ner i soffan under filtar o bara är ett tag, så lång stund som det tar... låter tankarna o tårarna ta över.
 
Kanske mitt lunchsällskap igår inte är ensam om att ha en form av rädsla inför byte av år. Inte så att jag ser att bara för att det kommer nya siffror i årtalet så kommer något ske, något sorgligt. Nej, så är det inte. Men det är en tid då året som gått summeras, på gott o ont - gäller se det goda men ikväll tar det onda över... kanske ett sätt att rensa ur - jag vet inte, jag bara är just nu... ensam!
 
Kanske är det så att jag sitter också o funderar på hur nästa år kommer bli - likheter i saker som varit detta år som jag vet att jag måste bryta - göra något åt... för det är ingen annan än jag själv, det är bara jag som kan tillåta andra att utnyttja mig eller inte, det är bara jag själv som väljer att stanna kvar i saker som gör mig nedstämd, ledsen... det är mitt egna val att ta - alltid jobbiga när dom tas alltid fruktansvärda att genomför, nästan outhärdliga att ta sig igenom första tiden... sen så kommer man in i en annan andning o man lever vidare - man dör inte... man kanske dör lite känslomässigt, stänger sig mer... men man dör inte - man lever vidare på ett annat sätt - med andra val... oftast är det när väl facit finns i handen bättre.
 
Just nu ikväll vet jag nog inte något alls... jag bara är i den här känslan - jag vet den är negativ, jag vet inte ska... men det blir så ändå... och jag tar mig igenom det - det har jag alltid gjort... men det är samtidigt med en form av dödade känslor... dödade förhoppningar som fanns...
 
Ja för det sker saker som faktiskt tar död, som oftast inte går att laga till sen... kanske om det tas om hand om snabbt - men får tiden gå, så döda saker är döda...
 
Så nu ska jag hämta min offerkofta o sätta på en film som gör att jag gråter ännu mer.... Men gråt är ju inte enbart av ondo, det ska ju vara bra för kroppen o själen att släppa ut det som pyr inom en - sorgen - genom att gråta. Det är en form av läkning, att gråta...

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards