Direktlänk till inlägg 29 april 2015

Rättegång

Av Svensson Svensson - 29 april 2015 06:29

tvätta eller städa ska man inte göra idag, däremot ska man starta firma... dagens råd enligt den kinesiska almanackan. 

 

Ja jag tänker inte starta någon firma just idag - tyvärr då om det är en gynnsam dag för det. Däremot ska jag göra något som man inte ska göra - men va sjutton man ska ju leva lite wild and cray *ler*.

 

 

Idag är det rättegång, en kvinna som anmält sin partner för misshandel... många turer där, men framför allt det som stör mig mest i sånna här fall är att misshandlas man så rymmer man som en galning så fort man kan från den personen... man stannar inte kvar inte ens för att förstöra eller dra nytta av något för egen räkning, man rymmer. Man släpper allt o drar. Och det som får mig att fundera mest är när man sen vet att hon vill försöka igen, ha förhållande.... MEN om nu man anser at mannen är så farlig o han misshandlar en så att man måste anmäla, varför vill man då fortsätta??? Försöka igen???

 

Nu vet jag också att det som sagt är flera turer i det här fallet... Nej ingen ska slå någon, men man ska heller inte provocera fram så att någon hamnar i en känslomässigt instängd situation där man av naturen först försöker fly men inte kan o då slår sig fri. Säger inte att det är rätt att slå, men det är faktiskt i mina ögon lika fel att provocera fram en situation där det sker...
Alkohol eller inte spelar ingen roll... man gör lika fel oavsett om man medvetet provocerar eller om man slår.

 

Nu vet jag självklart att det finns fall där det misshandlas, där det inte förekommer medveten provokation - men det är dom fallen jag pratar om. Utan där det provoceras för att det ska ske.

 

Eller ännu värre när någon ska hämnas eller förstöra för någon.... o då anmäler - misshandel o våldtäkt är populärt då. 

 

Den rättegång som är idag som jag nu tänker på kommer att bli lätt för dom som ska döma. Det är så solklart.

 

 

Och jag ska samla ihop o rusa iväg så jag inte blir försenad.... ska hinna med några saker idag.....

 

 

 
 
Annie

Annie

29 april 2015 10:08

Nej jag tänker inte heller starta nån firma idag ;)

Vet inte vad det är för fall. Dock är misshandel aldrig ok tycker jag, oavsett om det är provocerat eller ej ..

Sv: Tack ;)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

29 april 2015 12:39

Då är vi trygga där *ler* jag har däremot lite vågat sådär ;) påbörjat några timmar i tvättstugan.

Håller helt med dig, det är inte okey - men det jag mera menade ett det inte heller är okey att hålla på att provocera om det sker konstant o medvetet.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards