Alla inlägg under augusti 2016

Av Svensson Svensson - 30 augusti 2016 08:08



Lita på dig själv.

 

Du har tagit dig igenom mycket

 

och du kommer att ta dig igenom

 

även det du har framför dig.

Av Svensson Svensson - 27 augusti 2016 14:32

Ja sker allt som sker en av en mening som man kanske inte just då, i stunden ser. Men när man sen tittar lite i backspegeln så ser man att det var det bästa som kunde hända. Att man kastas in i ett val eller man kanske inte ens får ett val – det bara sker ändå. Men hade man inte tvingats till förändringen så hade man stampat kvar, nu gick man framåt o det öppnade upp härliga dörrar o möjligheter.

 

Finns verkligen det där som man kallar karma, det man ger får man flerfalt tillbaka. Ger man gott, positiva saker får man bara bra saker tillbaka – ger man ont får man massa negativa saker tillbaka?

 

 

 

Om man då ser till att man hamnar i en situation där något förändras, något sker så man måste göra ett val – det är inget man vill, inget man direkt ser fram emot, men man tvingas… det kan vara att man blir av med jobbet för dom måste dra ner på anställda – man får hitta ett nytt jobb, det kan vara att man måste flytta av någon anledning – man får hitta ett nytt boende o ibland ha någon tillfällig lösning ett tag, det kan vara att man bryter upp från ett förhållande o blir ensam. Allt det här (det finns många saker… ) om det inte är ens egna val, utan man hamnar i det i en förändring man inte alls tänkt sig… det är inte skoj, det är negativt för många, det är det för mig – jag har svårt för förändringar det vet jag. Hur kan man då säga att det är god karma??? Man känner allt annat är glädje inför det som sker.

 

Då kommer tankarna att jaha vad har jag gjort för fel, varför sker detta, karman är då inte positiv o vad är det för mening med att hamna i en situation där man får kämpa, har det jobbigt…. Det kan inte vara meningen att livet ska vara så, att man ska känna sig så.
Det är svårt då att se att det som sker kan vara just det där, meningen med att göra en förändring som i nästa skede visar att det var just den positiva karman som var orsaken – att allt blir bättre. Bara ta sig igenom det här jobbiga, förändringarna… se framåt, se att det är just förändringar som är nyckeln till personlig utveckling o att man går mot bättre saker….

 

 

 

Ja kanske det lyser igenom att jag just nu försöker övertala mig själv till detta… att det är meningen, det är karman som visar sig o gör det där som ger positiva effekter för mig …. Förändringar på bra sätt i slutändan… att avsluta saker, rensa ur på alla plan o ge plats för nytt.

 

 

 

 

Det går bra att vara positiv korta stunder det säger jag inte emot – speciellt när jag får prata med min vänner… men så kommer tanken – varför sker alltid allt jobbigt på engång, varför varför varför… att ta en sak i taget är inte alls lika svårt men att få många saker över sig på engång är aldrig lätt o varför just nu… varför just nu i slutet på augusti när jag har min sämsta tid o mående ändå… Vad är det för mening, vad är det för gott – även i slutändan… svårt att se vissa stunder.

 

 

 

Då tar jag på mig min rosa fluffiga offerkofta, kryper ner, gråter o tycker att världen är så hemsk o elak o att inget bra händer mig… o gör det det någon gång så kommer alltid någon o drar undan mattan för mig … det är så att jag snart inte vågar njuta av att må bra, känna att saker rulla på, där i den positiva riktningen… för jag vet, kopplar jag av o njuter så *poff* (som en lite pokemon som smiter iväg i ett grått rökmoln) försvinner mattan under mina fötter igen…

 

Som tur är så börjar det snart bli för varmt med koftan, den kliar som attans o det är bra att ta av den o ta tag i livet igen. MEN så skönt det är att krypa in o gosa i den där offerkoftan ett tag… hade gärna haft en famn istället men koftan duger bra när man är ensam… rosa o fin som den är *ler* (om än lite ansträngt)

 

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 27 augusti 2016 13:56

 

Män som tror att de måste dominera i sängen har sämre sex än de män som har en avslappnad inställning till att "riktiga män" måste vara den som bestämmer mellan lakanen.
Det visar en omfattande studie som gjorts av tidskriften Sex Roles. Män som kände att de måste dominera hade i allmänhet sämre sexuellt självförtroende och var sämre på att prata om sex, både verbalt och icke-verbalt.

 

Intressanta tankar att vända på det... är det samma sak då men åt andra hålle att kvinnor som tror att dom måste anpassa sig i sängen har sämre sex än dom som vågar ta för sig... 

ja det stämmer ju fullt ut. 

 

Men oavsett vad så är det väl just att våga vara sig själv, våga ta för sig, ta emot, öppna sig, vara ärlig som är nyckeln till om man har ett bra sexliv eller inte... ialla fall tänker jag så...

 

 

 





Av Svensson Svensson - 26 augusti 2016 13:00

Det här med appar, det är inte alls min melodi, jag har lite svårt för att installera massor av olika appar för olika saker. Vet att en del har sida upp o sida ner installerade. Jag har nog med alla appar som redan finns där när man köper sig en ny mobil – man får inte välja själv vad man vill ha, vad man använder osv… o jag använder inte 75% av dom som redan fanns med.

 

Men så självklart finns det ju bra appar som jag kan ha nytt av – jag har ju en del spel installerade, det är ju appar, o ja jag har nytta av dom – bra sätt att fördriva tiden med, spela liten stund. Men jag spelar inte riktigt som andra… tror jag ialla fall. Nej jag spelar tills det blir för svår nivå, då man stampar på ett ställe o behöver för att komma vidare massor av tålamod o göra om nivån 110 ggr innan man kommer vidare eller köpa extra tillbehör/hjälpmedel, då när jag kommer dit, då av installerar jag spelet/appen o installerar den igen för att börja om *ler*, då går det lätt o jag kommer framåt, jag fördrivet tiden o har lite lagom skoj samtidigt…

 

Sen finns ju nytto appar som är bra att ha – som swish – ja jag skaffade med stort motstånd….
Och några appar som mina barn rekommenderat – några tränings program – appar som har korta program att träna – var man än är kan man ju säga då mobilen alltid är med *ler*. Jag har provat dessa under sommaren – cardio (hemskt) o yoga (måste bli bättre på att använda det för jag är stel som ett kassaskåp). Och jag tycker dom här apparna är bra, så visst jag erkänner, appar kan vara bra

 

Sen har jag  den ”gamla” RunKeeper installerad, ser att jag använt den sen 2011 – oj så tiden går fort… o det avslöjas direkt hur upp o ner jag varit i mitt användande av den appen *ler*… saker sparas o finns kvar som bevis – som vilket år den inte använts alls ….
Nu trivs jag bra med den – den fungerar jätte bra att mäta upp sträcka o tid jag är ute o promenerar, har ju börjat ha den öppen bakom Pokemon Go – så ser jag hur långt vi gått när vi varit ute …  det är ett bra sätt för mig att peppa mig själv, se listan bakåt i tiden o se att jag varit aktiv några dagar varje vecka. Visst jag har satt upp ett mål, att gå ett visst antal km tills sista september, det är 5 veckor. Ganska låga mål, men det är bättre lyckas o känna att man gjort något bra än att inte klara målet… det är lite för deprimerande.

 

Men så sa en vän till mig att det kan vara bra med en stegräknare – att se allt det där andra man gör under dagen som inte mäts upp. Det i sig kan vara uppmuntrande att röra på sig lite mer, för att få några steg till, o några till… hitta lagom mål där med att se när man inte är ute o går några km o har RunKeeper som mäter.
Men jag vet inte alls vilken app jag ska välja då – så nu frågar jag – har du någon app du gillar, någon app som har hjälpt dig – inte app som räknar kalorier o noterar kosten – det är inte det jag är ute efter utan mer en som mäter steg. Eller är det bättre att skaffa sig en stegräknare att ha i fickan eller i byxlinningen – fungerar dom bättre än mobilen?

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 26 augusti 2016 04:56

Nej inte i natt, vi hoppade över det – ingen av oss orkade gå, vi kände oss för lata helt enkelt. Men istället så tog ”tantduon” o retades med dom som har det stora intresset i att ”slåss” om gymmen. Dom som går in för det där med att ta över o hålla kvar gymmen i sitt lags färger.

 

Då kan vi ta o erövra gymmet eller bara sitta i närheten o hoppa in när dom slagits klar *ler*, ganska skoj att höra missnöjda grymtanden o sen sneglande runt omkring vilka det kan vara… inte många tänker i första hand på att det är tanterna.
I natt tog vi inte över, vi förstärkte bara det gym vårat lag till allas stora förvåning lyckats hålla kvar i över ett dygn.

 

Normalt som sagt så sitter vi lite på sidan om, i parker osv… det här gymmet ligger dock på en parkering utanför en affär… väl synlig från alla vägar som går runtomkring. Vi stod där under lampor, med lampor på, dörrarna öppna o även lyset i lös upp så vi syntes bra… o med tanke på att när man ”slåss” om ett gym eller ökar nivån så duttar man ganska fort med fingret på skärmen… alla ser vad  man håller på med. Där sitter vi då väl synliga så kommer en mörk bil långsamt glida upp bakom för att se glida upp längst med oss på ca halv meters avstånd… Först blev tanken, men vem fan… tills vi såg att det RMY. Antar att smygandet upp bakom oss långsamt var för att hinna kolla upp bilen… sen att glida upp jäms med, o inte säga något tycker jag är fult o oprofessionellt av dom. Så lätt att stanna till, dra ner rutan o lite humoristiskt fråga hur det går. För dom vet o ser hur man spelar.

 

För lite humor, lite lättsam kontakt gör att allt blir mer – ja hur ska jag säga… inte så provocerande… vilket det är lite för ofta – vi hade suttit tidigare på kvällen o just pratat om den här saken så jag kanske blev lite mer full i skratt över deras ”smygande förbi” variant.

 

Nu har jag kylt ner min axel o arm så länge det bara gått, nu är gelen tinad o inte lika kall längre alltså inte lika skön länge… saknar kalla händer som glider in under tröjan – men snart är det ju höst o vinter så då kommer behovet av att värma händer bli större – igen !

 

 

Av Svensson Svensson - 25 augusti 2016 14:24

... lite bättre sent än aldrig. Eller man kan säga - man lär så länge man lever *ler*, det stämmer ju eller hur, man slutar aldrig lära sig. Speciellt lär man av misstag har jag lärt mig av någon konstig anledning, o ja man lär sig men ändå gör man vissa misstag om o om igen, antagligen med tanken att det ska vara annorlunda denna gång.

 
Det bästa är när man kommer på något som faktiskt är bra, som gör att man blir glad, man märker att det där jag tänkte var inte så dumt, eller det var rätt, nu kan jag göra såhär istället, eller akta mig för att göra på ett visst sätt.
 
Idag så ser jag en liten annons om att en produkt reades ut - den hade kostat nästan 300 kr, dom reade ut den till ca 150 kr. Och på bilderna ser det ut att vara en “stor” variant. Det är en liten väska som man kan ha i en större handväska för att hålla lite ordning, lätt hitta sakerna.
När jag köpte den här väskan så inom mig såg jag en bild av en större variant, en som jag redan har i en annan väska o som jag verkligen gillar - ville ha liknande i andra väskor. Så jag beställde 2 st. Men så besviken jag blev när dom kom hem med posten - dom var små, lite som små necessärer, med massa fack - alltså läggs både in i en garderob. Jag blev som sagt besviken det var inte alls som jag ville eller hade tänkt mig.
 
Idag när jag ser priset så kan jag ialla fall vara nöjd över att jag gett mindre än 20 kr/st inkl frakt för mina - o ser att om jag betalt fullt pris eller som nu rea med över 50% så hade jag känt mig grymt lurad - även om jag fått skylla mig själv, man kan läsa måtten o ta fram måttband för att mäta upp o se hur stort det är om man inte direkt ser måtten o vet hur stort det är..... För 20 kr är inget alls mot detta pris....
 
Och till det så har jag en väninna som faktiskt använder sin, hon har också köpt med samma bra pris som mig *ler* o då ser jag hur många bra småsaker den ändå håller ordning på i själva stora väskan... som nu när vi är ute o jagar pokemons på nätterna - bra att lägga powerbank, sladd o mobil i för att lätt komma åt. Jag får ont i arm/axel av att hålla i den hela tiden. Men den försvinner ju ner i väskan bland allt annat *ler* ja ja jag vet vi tjejer har för mycket saker i våra väskor - men det är måste o bra-att-ha saker som inte går att vara utan.
Så nu har jag plockat fram mina små “besvikelser” o ser att dom är inte så tokiga ialla fall... bara packa ner saker som ska med i varje - en för våra promenadkvällar, en för jobbet eller bara vardagliga väskan... Vem vet kanske jag om någon vecka kommer tycka att mina små “bevikelser” som legat undanstoppade är underbara små uppfinningar som jag inte kan leva utan.
 
 
   
 
 
Men visst ser den ut att vara lite större - inte “bara” 28,5 x 18,6 x 8,5 cm...
 
 
 
Kikar lite på mina mål fram till sista september - att komma ut o röra på mig mera - o framför allt för att själv peppas, se vad jag gjort - kika på programmet jag har i mobilen o använder - använt sen 2011 till o med... RunKeeper. Att jag redan gått 25% av det jag satt upp som mål - härligt, allt annat blir en härlig bonus.
 
Sen såg jag en artikel som gjorde mig ännu mer positiv till andra planer jag har för att förbättra min egen hälsa - för det är ju just det som det är. Investera i mig själv, min egen hälsa.....

 

 
Av Svensson Svensson - 25 augusti 2016 07:45

Tänk att bli såhär duktig, att kunna göra en lite större tavla med den här tekniken. Få till något som passar här hemma o berättar vem jag är på något sätt... ja jag har verkligen fastat för detta sätt att göra olika konstverk.

 

Man kan ju verkligen själv bestämma vad o storlek o sen bara leka hej vilt med allt man tycker om, material, former, färger....

 

 




         

 

 

Av Svensson Svensson - 23 augusti 2016 00:47

Just nu, är nog min ganska nya Nexcare, cold/hot – det är bland det bästa jag köpt mig o det bästa jag haft på länge. Så otroligt skönt när armen börjar kännas av – använder den 2 ggr/dygn o jag tror inte jag skulle klara sig utan. Och kommit på att det är perfekt att lägga på ben, fötter o armar när det kryper som mest. För att kunna somna. Men kommit fram till att jag behöver någon till – så att det alltid finns en nerkyld färdig att använda. Ska bara se vilka olika storlekar, varianter på gelpaddar dom har här på apoteket – ja just det apoteket blev rånat igår kväll. Fattar inte, mitt på torget ligger det o det är massor av folk ute… Nu läste jag att det var en person, o att han visserligen fick med sig receptbelagd medicin med att polisen hittat både man o medicinen…. Jag har ju en liten teori om varför någon försökte sig på att råna ett apotek… Om jag har rätt vet jag inte, men känns inte helt fel heller…

 

Ikväll regnade det o var grått o trist – jag tänkte använda det som ursäkt att slippa gå ut o gå, min väninna hade en hund som var lite dålig natten innan o hon tänkte använda det som orsak att inte gå ut ikväll. Men så tar vi oss i kragen o säger, inga bra ursäkter, vi tar o går en kortis ialla fall… Vilket blev att vi var ute över 3 timmar o gick över 7 km *ler* - en kortis…. Ja ja, vi hamnade i…. vi går dit, o sen dit… o men vi tar o svänger runt där också… sen träffar man på några som också är ute o jagar pokemons, så blir det lätt att man slår följe o då blir en sväng runt ytterligare ett kvarter eller park *ler*… sen erkänner jag att vi inatt var lite retfulla o vi kunde inte direkt släppa det så vi gick tillbaka o gjorde om det en gång till *ler*… 

 

Men nog får man gå en hel del – o man går utan att man tänker på det… o det är ju inte alls fel. Egentligen borde jag vara dödstrött efter att ha varit ute så länge – i regn…blivit blöt o kall, varm av att promenera… man brukar snällt ramla ihop o sussa då, men icke. Här sitter jag, klar vaken.

 

Men man kan då inte klaga på att man inte kommer ut o börjar röra på sig… sen så kikar jag på roddmaskin, var så förtjust i att använda den när jag gick på gym – o först tänkte jag börja gå igen – men vill inte gå på det gym som har öppet 24/7, det passar inte mig alls. Och tyvärr så har dom andra gymmen inte öppet så att tiderna fungerar för mig hela tiden – vilket gör att jag egentligen slänger lite pengarna i sjön om jag börjar att betala för ett år, helt eller per månad. Men om jag tar o köper mig en roddmaskin så kan jag använda den precis när det passar mig o det tar inte många månader förrän jag fått ihop den summan en kostar – sen är allt annat sparade pengar. Det var en fd väninna som faktiskt påpekade detta o som jag måste säga hade en bra sak där. Så det finns i tankarna… finns bara ett lite krux – plats – har jag verkligen plats för en här hemma ????

 

Sitter o tittar på kryssningar – framför allt kryssning till Dubai eller Väst Indien… så härligt det vore att åka iväg med… o njuta av en vecka eller två tillsammans utan måsten, utan vardagen, bara koppla av o vara. Göra roliga saker, uppleva roliga saker o njuta av god mat, god dryck….
Finns många saker jag skulle vilja uppleva, platser jag vill se…. Tillsammans med…
Behöver inte ens vara långa resor, kan vara saker här nära, eller korta resor… Allt fungerar, allt skulle vara skoj att göra tillsammans…

 

Men också bli övertalad, känna mig så trygg att jag vågar prova på saker jag normalt inte vågar… men någonstans där inom mig vill känna mig så trygg att jag vågar. Utmana mig, släppa kontrollen o följa någon annan o få uppleva roliga spännande saker… Förr fanns inte det ens i tanken att jag skulle vilja bli övertalad o lirkad med så att jag vågar – att få känna att ”ja jag litar så på dig att visst, jag gör det, tillsammans med dig”.

 

 

”Allt för många personer

försöker hitta den rätta

personen, istället för

att vara den rätta”

 

Tänkvärda ord, som stämmer på många sätt men samtidigt måste man ju också hitta en person som det är värt att vara den rätta för. Alltså hitta någon där man tillsammans, kompromissar, där man har lika värderingar i stort – den personen som försöker vara rätt för en själv.

Men visst är det så att för många söker någon som är rätt, eller när dom hittat någon som ger dom det dom själva söker – dom glömmer bort att dom också måste ge, allt är inte att ta o ta…. Men måste ge också för att kunna fortsätta livet tillsammans annars tar det slut, ingen orkar leva tillsammans med någon som konstant bara tar men inte ger…  eller så kommer man på att man trodde man ville vara rätt person, o att den andra var rätt för en, men sen kommer man på att man inte alls har samma sätt att se på livet, vad som är viktigt, vad man vill ha ut av det – man har glidit ifrån varandra…  man vill inte längre ge, man vill inte längre vara den rätta…

 

 

 

 

 

 

"Nu börjar den jobbiga klädperioden

Man måste bestämma sig för om man ska

Frysa på morgonen eller svettas på eftermiddagen…"

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards