Direktlänk till inlägg 6 november 2018

Löften

Av Svensson Svensson - 6 november 2018 11:15


Vad är ett löfte? Måste man säga “jag lovar” för att det ska ses som ett löfte? Eller räcker det med att man säger att man ska göra något, en viss sak, en viss tid?
För mig gäller det sista!
 
Är det ett löfte att tala om vad man känner? Att man talar om vad man vill eller inte vill i en situation.
För mig, nej, att tala om, säga att såhär känner jag i denna situation, det här är vad jag önskar - det är inte ett löfte, det är att dela med sig av en känsla, en önskan. Men inte så att man ger löftet att detta kommer ske.
 
Om man inte kan hålla ett löfte - är det okey att bara “skita i det” eller ska man meddela den man gett löftet till att det blivit en ändring?
För mig är det en självklarthet att meddela. Jag vill få veta så klart jag ger samma sak tillbaka.
 
För så är det väl? Att om någon betyder något för en så behandlar man den på ett sätt som man själv vill bli behandlad. Man visar att man bryr sig genom att förmedla att ett löfte man gett inte kommer att kunna genomföras nu, att det kommer senare...
 
Småskrattar lite ironiskt när jag tänker på det här som ofta kommer i samband med att det är valår - politiker ger löften i massor men alla är tomma. Få av löften som ges i valtider genomförs på det sätt som man lovat.
Har lärt mig med tiden att det finns fler än politiker som ger så kallade tomma löften - det är om någon vill ha något eller för att slippa en konlikt eller liknande - då ges tomma löften, det är för att slippa “något” att komma undan.... Ja jag ser det så, det exakt vad tomma löften är, egentligen en ren lögn.
 
 
 
 
Sårar tomma löften, eller bruta löften - ja klart dom gör... sårar lika mycket som lögner o svek...
Om man inte förmedlar sig om att det blir ändringar - att man kommunicerar, för visst kan det ske ändringar man inte själv vet om, eller kan göra något åt... men om man pratar, om man förmedlar sig så förstår den andra o man kan göra det där man lovade vid lite senare tillfälle....
 
Jag tror att allt det här med löften, kommuicera osv vad man gör det till beror mycket på vad den andra personen betyder för en. Ju mer man tycker om, älskar personen ju viktigare för en själv blir det att hålla löften eller berätta om varför det inte går att genomföra just nu. Man vill ju inte såra någon man tycker om eller hur? Och om man gör det så visar det nog faktiskt att man inte bryr sig så värst mycket....
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards