Alla inlägg den 11 december 2016

Av Svensson Svensson - 11 december 2016 15:21

 

Sitter uppkrupen i soffan, myser, snös ”småyr” utanför fönstret, massor av ljus är tända, tittar på en film på datorn – en julig film. Det har blivit just juliga filmer jag valt sista veckorna, måste säga att det känns mer jul i år än på många många år. På ett bra sätt, musik på radion, filmer med jultema… ja det känns riktigt mysigt *ler*

 

Äter pepparkaka med ädelost – valde en ny smak igår – det blev den med julkrydda. Tänk att pepparkaka o ädelost är en så god kombination. För något år sedan hade Kavli hade dom smaker, som whiskey o något annat kommer inte ihåg vad… men goda var dom ialla fall – jätte goda – godare än dom som kom efter.

 

 

 

 

Jag vet inte riktigt om jag gillar den här nya julkryddade… visst det är jul o den går an. Men inte den godaste jag smakat. Det är en liten besk eftersmak som jag märkt o det är den jag inte gillar.

 

Njuter av om här få dagarna vi får nu med snö – inte att det snöar tung snö, men att det blir så vackert, ljust o rent. Synd att det kommer förvinna i veckan.

 

 

 

 

Även om snön är vacker så att köra 11,5 h gör att man är ganska slut när man kommer ur bilen. Koncentration, fokus är 110% NÄR man jobbar o när man loggat ur, går ur bilen så kommer tröttheten. Mest är det i huvudet – man är tom efter allt prat som är en helgnatt *ler*
Så mycket positivt som varit i natt så önskar jag alltid arbetspassen kunde få vara… för att inte tala om avslutet *ler*. Jag funderade lite med trötta tankar när jag tog mig uppför trappan… var det sista avslut på natten eller en bra start på morgonen?

 

Ja tänk... redan 3e advent 

 

 

Av Svensson Svensson - 11 december 2016 06:45

Fortsätter på temat leverpastej, men här är det mer att man leker lite vidare med smaker på redan färdig pastej. Som här på endivblad som en förrätt, eller plockrätt på buffébordet - eller varför inte liten runt grov brödbit som botten.

 

 

 

 

 

Konjaksspetsa leverpastej

Ca 30 portioner

 

Ingredienser: 

  • 500 g leverpastej
  • 2 msk vispgrädde
  • 1 dl konjak
  • 1/2 tsk nymalen svartpeppar

Mixa leverpastej med grädde, konjak och peppar. Smaka ev av med mer konjak.

 

Spritsa ut o dekorera med kärnor från granatäpple

 

 

Jul · Recept

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards