Alla inlägg under augusti 2015

Av Svensson Svensson - 31 augusti 2015 06:31

Ja nu är det dags, det är den sista sommardagen för året, det är dags att ta farväl av sommaren som ju faktiskt till slut kom o visade sig från den lite mer fina sidan, den trevliga varianten av svensk sommar. 

 

Jag säger nu inte att det är slut på soliga varma dagar, nej säger bara att sommaren är slut. Imorgon 1 september är det dags för hösten att starta. Helt otroligt, snart är det jul igen :)

 

Nattens pass avslutades med en tur till Arlanda o på vägen hem var jag bara tvungen att stanna till, njuta av den sista soluppgången för denna sommar - en morgon som lovar en fin dag, men det vet vi ju av erfarenhet att det kan slå om o bli helt annat väder än sol o blå himmel.... man jag kryper ner i sängen för att sova liten stund med tanken av att jag kommer vakna till en underbar dag - igen.

 

Det här är verkligen vardagslyx av hög kvalité - att kunna njuta av naturens alla olika skepnader.

Och morgonen var otroligt vacker, jag njöt av lugnet, av det jag kunde vila ögonen på och jag njöt av mina tankar som idag samlat ihop sig igen, nu fungerar jag lite mer normalt (ja normalt för mig :) ) Och jag tänker mer på nuet o framtiden, som att det bara är ett pass kvar o sen får jag krypa nära, mysa, bli ompysslad, kramas - det är något att se fram emot det, väldigt mycket, det är stunder som får mig att känna mig hel o som ger mig massor av kraft o energi *ler*

 

 

 

Av Svensson Svensson - 31 augusti 2015 04:00

Oscar Wild

 


 

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting."

 

 

 

 

  

 

  

 

En välklädd dandy med mycket intelligent humor, dubbelbottnad o ironisk så inte alla alltid hänger med i vad han mena. Men replikerna han gjorde är så eleganta, så skämtsamma o skrämmande träffande. Han trollband sina åhörare med sitt sätt att tala, sitt sätt att skriva teaterpjäser, dikter, romaner o recensioner. Hans sätt att formulera sig i olika citat kan avnjutas o funderas över även idag.

Av Svensson Svensson - 30 augusti 2015 14:47

Ja det är mer privat, min vardag varje år denna dag - men jag vet också att det är skönt för mig att få "prata av mig" - idag blir det genom att skriva, det fungerar ganska bra det med - kanske en fördel ingen kan stoppa tankarna få mig på andra vägar.... 


Idag – tiden har gått snabbt… det är många många år sedan. Ändå så är den dagen klarare idag än den varit någon gång tidigare. Och då menar jag att allt runtomkring som skedde är klarare, just den dagen men också dagarna framåt 6 dagar…. Så klart som om det sker NU….

 

Jag kommer ihåg maktlösheten att sitta fast, ingen bil, inte få svar från min dåvarande man – så att han kunde komma hem med bilen så att jag kunde åka till Uppsala – till akademiska – vara med vår son när han var dålig, så dålig att dom ringde o frågade hur dom skulle göra, vi hade ju skrivit på papper om att ”inga livsupprättande” saker skulle sättas in. Logiskt visste jag att det var det rätta, för honom… men jag just då, jag ville säga helt andra saker då….

 

Jag kom aldrig upp till sjukhuset – min dåvarande man var hos sin älskarinna…. Hade stängt av telefonen…

 

Kanske är det så att jag inte varit mogen, redo att känna, gå igenom saker som hände förrän nu – NU är kan känslomässigt stark nog att kunna ta mig igenom den sorg o på sätt o vis ilska som jag känner. Kunna gå igenom olika skede dessa dagar – varje år något nytt, fram tills jag kunnat acceptera o förlåta allt som skedde runt omkring….

 

Skilsmässa, att min dåvarande man tillbringade sin tid hos sin älskarinna istället för att hjälpa mig med allt som ska tas hand om… o att han för några dagar fanns där med familjen. Nej jag anklagar inte henne, nej jag känner inget agg i att han träffade en ny kvinna – att det var lite bakom ryggen först… vårat äktenskap var över, det var något vi försökt laga i nästan 2 år, utan det resultat vi från start hoppats på. Men när ens son dör, släpper man allt annat, förklarar att nu blir det en paus – jag måste ta detta först…. O den kvinnan som inte förstår o accepterar att mannen måste finnas för familjen i en sådan situation – tror jag inte finns, man förstår, man tar dom dagarna o stöttar istället..

 

Det var väl mera just det här att han inte satte oss först, inte satte allt som måste ordnas först…. Även om vet om att förhållandet är ”över” så bli det ju ändå jobbigt när det är ett faktum – att då 10 dagar senare mista min son. Inget jag önskar någon annan.

 

Min son var en fantastik människa - allt han gick igenom, gnällde bara när det blev för mycket, glad... jag är så stolt över honom.
Har en fin bild på honom tillsammans med sin stora o lilla syster - tagen ca 1 månad innan, vi firade hans födelsedag. Dom är så fina tillsammana alla mina tre barn - o som någon speciell sa när han såg bilden första gången - det syns inte på honom... nej det gjorde aldrig det, mer när han kom upp i tonåren än tidigare när han var lite. Det är lustigt att bara för att det inte syns så har folk svårt att tro eller förstå att det kan finnas handikapp eller sjukdomar.

 

Just nu vill jag få krypa ihop som en liten boll, känna någon som kryper upp bakom, nära, håller om, smeker o säger att det är okey att gråta, det är okey att vara ledsen, vara arg, vara obstinat… ett bra sätt att få ur sig känslor som bubblar inombords. Krama o nonchalera, inte nappa på saker – pussa på, krama om hårdare. Känna en hand som smeker håret tills jag somnar…

 

 

 

 

Kom hem imorse – hittade på handfatets kant – det kändes så bra, det kändes inte ensamt, det kändes som en trygghet på något konstigt sätt… den fanns här. Få höra rösten lite senare var också så skönt – mer än det går att sätta ord på. Även om jag kanske inte direkt förmedlade det – hur skönt, hur tryggt det var – men jag tror nog att det är okey att en sån här dag inte behöva tänka på att vara ”korrekt” man får vara lite ”jobbig” o få bekräftelse att man är älskad ändå, det är okey att vara ledsen en sån här dag….
bara få gråta ut – för det borde jag göra, men det går inte idag av någon konstig anledning, känner hur tårarna ligger där, men dom vill inte rinna över o tömma mig på alla känslor, något som är så skönt.

 

 

 

 

Tog o tände ljus, satt i mörkret länge, en lång frukost… skönt bara sitta där o vara ett tag… låta tankar o känslor forsa fram precis hur dom ville, inte stoppa några, låta dom komma o rinna av, komma tillbaka o rinna av igen.

 

Har inte orkat ta mig till kyrkogården idag o minneslunden – kanske svänger förbi senare ikväll – sätter mig en stund – tar med mig ett ljus o tänker. Blommorna får stå kvar här hemma, ett ljus brinner, låter det brinna hela dagen. Som minne för den här dagen, som är en jobbig dag – en dag som aldrig kommer glömmas.

 

 

 

 

Hade gett vad som helst för lite sällskap o närhet – just NU…  men erkänner att nej inte av vem om helst, det är nog bara några få jag vill ha det sällskapet av...
får vara ”liten”, få vara sårbar, få vara svar o slippa vara stark, få vara jobbig o ologisk, låta känslorna bara fladdra o fara ut.

I en blogg jag läser fanns idag ett musikvideoinlägg, Ulrik Munther, hon hade fastnat för en låt o just texten…. Jag fastnade på några rader som på något sätt sa hur jag just NU, idag känner…

 

Sjung en sång för mig
om att allt är som det ska
Ljug en stund för mig att allt blir bra
Vagga mig till sömns
Få mig att tro
Tro på att det ordnar sig



Tröstad, bekräftad, lite lirkad med o utan att behöva tänka före innan jag varken pratar eller handlar.

Kramas, närhet, intimt nära - så nära man bara kan vara...

 

Jag kommer inte alls försöka sluta vara ledsen eller känna sorg idag - nepp tar mig rätten att vara ledsen o behöva tröst o stöd o få vara gnällig o ledsen.


Tur att dygnet enbart har 24 h o att timmarna går, om inte snabbt så dom går o snart är det en ny dag o om en vecka är dom här dagarna över o jag har bearbetat en fas till i min sorg - det där jag borde gjort då, på engång... 




Av Svensson Svensson - 29 augusti 2015 16:34

Karma – finns det någon skönare känsla när man hör att karma verkligen finns o jobbar på *ler*

När människor som är rent ut sagt elaka…. Ja jag säger, får igen. När dom utsätts för det dom utsätter andra för. Inte alls säkert det är inom samma område, eller från berörd person – det kan slå på helt annat sätt…

 

Som en granne som är pest o får en familj att flytta, får ännu trevligare grannar. Det kan slå till inom vilket område som helst… o jag kan inte låta bli att le lite sådär lagom skadeglatt när jag hör... att någon som är elak får igen…. Och som vanligt många gånger till….

Av Svensson Svensson - 29 augusti 2015 11:47

Jag fick en utmaning att svara på frågor av en väninna.... 

en del var väl ganska tråkiga frågor - men kan vara bra att ha om man ska lära känna någon *ler*

jag svarade ialla fall o en fråga bara måste jag lämna vidare o utmana andra att svara på....



 


Prova själv, bra tidsfördriv o man kan utmana varandra att svara på olika frågor... ;)


ask.fm

Av Svensson Svensson - 29 augusti 2015 10:18

Lilla dottern med pojkvän var hit i veckan - då passade hon på att kika i mina Glossyboxar o göra dom lite lättare. Vilket hon ju så självklart får göra, hon tar ändå bara det jag inte använder.

 

Den här boxen kommer jag lämna av i Sandviken nästa vecka - plus någon till. Min systers lilla dotter avänder dom som sängar till dockor *ler* - bättre än att slänga bort dom.

Och kalsonger som ingen annan kan ha får hennes store bror, perfekt *ler*

 

 

 

 

 


 

Månadens box kom igår - fanns lite för mig att använda o dottern att hämta :)

 

 

 

 

Sen kom träningsskor o yogamatta igår - dottern tog ju med sin när hon flyttade - så nu finns inga ursäkter ens dagar med dåligt väder, nu är det bara att röra på sig även då... för dom dagarna eller ska mer säga mornarna kommer. När man småtrött ramlar in hemma efter att nattpass o tar varje orsak att slippa. Nu är det promenader som gäller nästan varje morgon när jag kommer hem, innan jag kryper ner o sover.

 

Nu fattas bara att få ett Wii fit o en sen kettlebell för att få lite variation, då blir det inte tråkigt, o det ska vara varierande o skoj - då fortsätter man. Då blir skoj - inte enformigt,

 

Skorna var jäkla sköna dom nya skorna ialla fall :)

 

 

 

Av Svensson Svensson - 29 augusti 2015 04:00

Oscar Wild

 


 

"Kvinnor älskar oss just för våra fel och brister.

Har vi bara tillräckligt många så förlåter de oss allt.

Till och med vår kolossala intelligens."

 

 

 

 

  

 

  

 

En välklädd dandy med mycket intelligent humor, dubbelbottnad o ironisk så inte alla alltid hänger med i vad han mena. Men replikerna han gjorde är så eleganta, så skämtsamma o skrämmande träffande. Han trollband sina åhörare med sitt sätt att tala, sitt sätt att skriva teaterpjäser, dikter, romaner o recensioner. Hans sätt att formulera sig i olika citat kan avnjutas o funderas över även idag.

Av Svensson Svensson - 27 augusti 2015 18:15

Känner du dig för gammal eller att det bara känns främmande att använda platsbesparande förkortningar på engelska som;

OMG - oh my god

WTF - what the fuck

LMHO - laughin  my head off

när du sänder sms, twittrar, skriver på facebook eller chattar?

Copywritern Ulrika Good tipsar om några bra alternativ fö mogen ungdom.

DTP - dra på trissor

HJ - herre jistanes

KIK - kors i krösamoset

ÖMDK - över min döda kropp

NÄDKFS - nu är det kokta fläsket stekt

IMFT - instämmer med föregående talare

 

Så vad säger man om detta? Ja kanske MM JSPM* - milda makter, jag skrattar på mig :)

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards