Direktlänk till inlägg 9 november 2016

Det blir lite som att man idag ska....

Av Svensson Svensson - 9 november 2016 15:33

Skriva om valet i USA eller mer kanske utgången - vad vi alla, hela världen fick veta tidigt imorse - vem som vunnit. 

Nu pratade jag tidigare med en kund just om valet - han hade varit hos vänner o kikat på början men skulle hem då där mitt i natten för att se resten av det ensam hemma o få framför allt utgången.

 

Jag som anser mig totalt ointresserad, o jag kan nog inte ett dugg egentligen om detta val - men än det där som bara inte går att undgå en för det ältas precis överallt... vem som sagt eller gjort vad - nu är ju detta ingen ovanligt i sig i amerikanskt val - det är lite så det går till. Vem kan hitta mest skit på motståndaren o dra fram. Men dom brukar få visa vad dom står för på ett lite seriöst sätt också - det räcker inte med grävandet o det får absolut inte bli några stora skandelar då är man "out" direkt.

 

Men vi hade att roligt samtal ändå där vi var eniga om att detta val måste nog går lite till historien - att man i nutid från båda sidor lyckats hitta frontfigurer som mer kommit dit för att dom syns, att det blir som en lite fin teater... sen var det mer grävande o dygnkastning än vanligt, men det var inte så att det skadade motparten egentligen - ingen av oss tyckte så... antar att det beror på att det vägde jämt.... 

 

Sen kan man väl säga såhär - att utgången efter valet var väl inte om den bästa skulle vinna eller dom som var bäst för landet... nej detta val så fanns det ingen kandidat som för landet var en vinnare - i år - o det har alla vetat längre - så var det frågan om vad gör minst skada "pest eller kolera"????

 

Jag har ingen som helst aning om vilket som är minst dåligt - för det var ju inte tal om vad som var bäst - utan just vad som är minst dåligt.... men det är ändå ganska så.... skrattretande o sorgligt på engång att det land som anser sig vara "styrande" o som påverkar hela världen oavsett om vi vill det eller inte (ja vi huvudelen av världen allstå...)  inte kan komma fram med kandidater att styra landet som är - ja vad ska jag säga... inte bara en figur man sätter främst för att visa upp synas.... för det blir för mig ganska klart idag att det är dom bakom dessa figurer som ändå tänkte styra landet.... 

 

Jag själv har ingen som helst åsikt om vilken som skulle ha vunnit - eller jo, ingen - men så blir det ju inte när valet står mellan två personer. Men helt klart är att det kommer bli en intressant tid framåt för att se hur USA ska fixa detta... o det hade det blivit även om resultatet blivit tvärt om. MEN som vår reklam för triss säger "Mirakel sker"... vi kan väl hoppas på att det är något sånt som kommer ske nu...

 

För om en karl som inte ens får ha ansvar för sitt eget twitterkonto ska styra USA - tja då behövs det verkligen mirakel i gigantiskt format... eller så kommer vi bara få se honom som den där figuren dom sätter upp för att ses... styrandet kommer ske av mer kompententa personer, bakom. 

Ja man kan ju hoppas så ialla fall... o man ska ju tänka positivt... 

 

 

 

 
 
Annie

Annie

9 november 2016 18:45

Jag har själv faktiskt ( för en gångs skull ;) följt det här valet. Ganska mycket och jag tycker det är ganska skrämmande att Trump vann ..
Han som pratar kvinnoförnedrande, är emot fri abort och inte vet mycket om politik ..
Han styr ju inte bara USA utan i stort sett hela världen-som blir påverkade av hans val, vad han än gör för val :/

Ja det är min åsikt .. :)

Sv: Haha :) Tack så mycket<3
Fast jag ritar inte så mycket bara streck .. ;) gulle du*

Kram*

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

10 november 2016 18:03

Håller helt med dig - men tror jag tänkt samma sak även om hon vunnit.... på annat sätt.
Jag är nog mest förvånad o besviken över att i den tid vi är i o alla är så upplysta att USA som du skriver har en så stor makt - sätter fram två kandidater som båda är .... ja jag vet inte vad jag ska säga... men inte seriösa politiker som man får förtroende för ialla fall...

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards