Alla inlägg den 4 november 2016

Av Svensson Svensson - 4 november 2016 23:02

… har jag inte tittat på tv på evighets evigheter, det har varit något spontant tittande någon enstaka del av programmen, ja alltså inte ens hela program. Som jag lyckats tita på nu  – undrar om jag börjar bli gammal *ler* eller kanske bara mer börjat komma till ro på något sätt, så att jag kan sitta still, sitta o titta, ha skoj, njuta av det som visar. När jag tänker efter är det få få program jag sett hela i ett svep sista åren… visst dom har kunnat rulla på, men jag har inte sett från start till slut – jag har alltid flera saker i huvudet samtidigt på något sätt… som ett virrvarr av allt o inget.

 

Men se nu har jag följt Bytt är Bytt – det är riktigt intressant att baka ihop ett tävlingsmoment tillsammans med information om saker o dess historia, som är värda olika mycket, väldigt olika mycket.
Själv tycker jag att det är skoj att se om jag själv tänker på samma sätt som dom som deltar, resonemanget för vad som är värt mest, vad ska behållas… o sen framför allt kan jag tycka det är skoj att se om jag själv kan gissa värdet själv – kan ja utan någon som helst kunskap om design, historia osv kunna gissa vad som är värt lite eller mycket utifrån mina egna känslor för saken, tankar om informationen jag får.

 

   

 

 

Nej jag är inte alls så bra på det där – jag tar ofta fel på vad sakerna är värda – kanske för att jag tänker mer på sättet – gillar jag, kan jag tänka mig… *ler*. Inte helt rätt sätt att tänka på dom här dyrgriparna för det är ju inte vad jag tycker som avgör hur mycket värdet är på dom, det är ju andra saker… helt andra saker o ibland förstår jag inte alls varför värdet är som det är på sakerna.

 

Sen följer jag nu också Hela Sverige Bakar. Så duktiga dom är, jag är riktigt avis på deras otroliga kunskap o fantasi som dom får använda när dom ska göra dom olika momenten… tänk om jag kunde baka bara en del så bra som dom gör… ha en del av fantasin o massor av modet dom har att våga prova, göra saker dom aldrig gjort – med tekniker, med smaker osv. Ja tänk… bara kunna göra o bjuda på lite av dessa godsaker på samma fina sätt som dom gör.

 

   Rickards lyxbiskvier ser verkligen just lyxiga ut 

 

 

Som deras småbröd med massa spännande smaker o utseenden. Däremot så var jag lite delad när dom bakade olika varianter av biskvier. För mig är liksom en biskvi en biskvi – den ska inte ha en massa olika smaker. Men efter programmet så finns det en nyfikenhet att prova några av dom olika varianterna som dom gjorde o kanske jag kommer fram till att biskvier kan ha olika smaker… eller inte *ler*

 

Sen kommer ju då Så Mycket Bättre. Det är ett program som många älskar, som gått i många omgångar o visst har jag hört låtar som blivit populära ”igen” efter programmen. Men det var väl först förra gången som jag verkligen fastnade, men inte som tittare – såg inte ett enda avsnitt, nej det var att få lyssna på hur Miriam Bryant tolkade låtarna hon valt. För mig är det hon som gjort att jag nu till o med tittat på dom avsnitt som varit...


Tänk vad många låtar svenska artister skrivit, framfört som har sån känsla, så fina texter.
Och en sak har jag tänk på, det är att texterna, orden kommer fram ännu klarare när en annan artist framför låten.

 

Men det är inte bara Myriam som lyckas göra ”nya” bra låtar av gamla hits… det måste vara jäkligt bra låtar i grunden när det kan bli hits igen på ett annat sätt… eller hur man ska säga.
Det kommer bli spännande att se vad dom alla kommer att ge, åstadkomma efter alla avsnitten.
Om det som sets dessa två första avsnitt kommer fortsätta på samma väg… Om jag kommer bli mer o mer förtjust i Jill – om hon kommer tolka låtar på samma fina sätt hela programserien… för det är behållningen än sålänge – hennes tolkningar. Dom står ut, lite som Miriams gjorde förra gången.

 

 

 

 

Men ja jag ska väl erkänna att jag INTE sitter slaviskt o tittar på tv´n när programmet går. För ärligt, jag vet inte ens vilken dag i veckan dessa olika program går, eller tid…. Så jag tittar på dom lediga nätter – tittar ifatt mig på avsnitten jag inte sett – kan bli ett eller flera på en gång. Som nu, när jag inte kan sova – jag kan inte ens ligga ner – det gör för jäkla ont… o jag hör hjälpligt - men det går ju att titta - ialla fall på dom två första programmen o nu har jag tittat ifatt mig lite.

Av Svensson Svensson - 4 november 2016 15:31

 


Funderar lite på hur detta ska gå… Traskade iväg till VC idag o läkaren tar glatt emot mig o tror att nu är örat mycket bättre eller hur??? Nej inte alls, det känns lika som igår o även det andra örat börjar kännas av.

 

Upp på britsen – ur med tamponaden (se så jag kan rätt ord ;) ) från höger öra… nej han höll med att det såg inte alls bättre ut. Så en titt i vänster öra o skakar på huvudet – frågar mig vad har du gjort?
Ja om jag det visste, så hade jag lätt undvikit det för att slippa detta. Det gör ont, satans ont och jag hör minimalt på vänster öra.

 

Nu blev det inget mer igenstoppande av örat med tamponad o alsolsprit – nej nu fick jag recept – på antibiotika att mumsa i mig några dagar framåt. Samt örondroppar – här kom nu ett litet problem, eller inte så litet heller faktiskt. Det ska droppas in i hörselgången så långt ner man bara kan komma med pipen… Så man behöver hjälp – hur fixar man detta själv är nu en lite rebus jag måste luska ut…  visst jag kunde få komma till VC 3 ggr/dag o få hjälp – hmmm har dom öppet helgen??? Tror inte det. Och inte har jag direkt lust att springa där 3 gånger om dagen o sitta o vänta…

 

Sen tyckte han att jag skulle sjukskriva mig själv först o främt… Näää sa jag, det hade jag tänkt slippa.
Va, säger han snopet, vill du jobba?? Ja sa jag det vill jag, om jag kan, att det inte är annat än att jag inte hör så bra.. vilket i sig kan vara en fördel vissa gånger *ler*.
Ja då kan du ta ena örat först 5 dagar o sen det andra 5 dagar – så att du ialla fall hör lite på något öra… ja tack det skulle ju vara trevligt. Oavsett om man jobbar eller inte så vill jag nog höra lite…

 

Ska se hur jag känner mig efter natten, sen prata med jobbet o se om dom tycker det är okey att jag kör lite halv döv ;)
Men nu är den stora frågan – hur f*n ska jag få i dropparna i örat …. Själv!

 

Ensam är stark, så det så – förutom vissa gånger – som denna, då jag måste försöka få hjälp… Erkänner det är just sånna här gånger man saknar att vara två… när man behöver hjälp så kommer den saken fram lite väl starkt… men jag är ganska så envis o jag ska nog få till den här rebusen också – så att jag får ner dropparna i öronen dom 3 ggr per dag som det ska göras.

  

Var lite låg o ledsen när jag traskade från VC till apoteket – där sprang jag på en väninna som berättade när hon haft såhär… att jag ska vara uppmärksam på om det börjar sticka i ansiktet – för hon hade blivit förlamad i den ansiktshalvan som örat där hon fått sin inflammation… Yes, det var precis vad jag behövde få höra *ler*…. Tog omvägen runt affären o köpte stora frusna blåbär som jag låter vara frusna o äter lite som glass i småkulor… medan jag funderar vidare – hur ska jag lösa detta, går inte att stå, men måste ligga – hur ska jag se – kan jag göra på känn… hur lätt rinner det ur tuben?? Vet ialla fall att vätskan snygg missfärgar när den kommer i kontakt med något i en  vansinnigt snygg gul nyans…

 

 

 

Ja ja problem är till för att lösas – o jag ska nog få till även denna ekvation – som vanligt kommer jag väl inte göra som man ”ska” utan hitta ett annat sätt – men vad gör det bara resultatet blir rätt. Och klart att jag kommer göra det så att det blir rätt …

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards