Alla inlägg den 26 november 2016

Av Svensson Svensson - 26 november 2016 05:55



    

 

Har det varit hela natten o jag har äntligen kom mig för att se en film jag tänkte se länge… En gång i Phuket. Ja, just ja, den har jag tänkt titta på några gånger, jag har till o med börjat se den någon gång men aldrig kommit ens någon minut in… Nu vet jag varför, den börjar väldigt tråkig o med en känsla av att detta kommer bli en pinsam personlighet. Och jo då det stämmer, han är grymt pinsam. När jag tittar på filmen så tänker jag – så svensk den är i sina skämt, för inte skulle väl amerikanarna ha den typen av personlighet o skämt… tänker efter, jo det skulle dom, det har dom… bara det att det känns inte lika nära som när det är på svenska, det blir mer pinsamt på något sätt – tycker jag. 
Men den rättade till sig lite – blev inte riktigt lika pinsam lite in i filmen o den var helt klart tittbar.

 

    

 

 

Jag gillar inte svenska filmer – jo komedier är okey, som t ex Tomten är far till alla barnen, det är ju ett måste att se varje jul *ler*,  men annars, näää tack. Jag har inte sett en enda Beck. Just den typen av filmer klarar jag bara inte av på svenska. Och jag vet inte varför, jag bara inte tycker om dom. Har provat se någon då o då, för att någon vän vill, som Män som hatar kvinnor. Jag ska inte säga att den är dålig, för det är den inte, men… nääää inte en film jag skulle välja. Undrar om det är för att det är just på svenska?? Och det känns fel...

 

    

 

 

På tal då om Tomten är far till alla barnen, julfilmer, så blev det även en sådan i natt. En slumpmässigt val, den låg som förslag att titta på när jag loggade in på Netflix. 
Angel of Christmas. Och den ångrar jag helt klart inte att jag valde. För det första var den manliga skådespelaren rent ögongodis (snacka om ögongodis - mums helt i min smak att dregla över) o vem gillar inte lite ögongodis såhär på lördagsnatten… i sängen till o med. Ja jag var i sängen ialla fall *ler*. Nu var det inte bara en film med ögongodis den var lite sådär lagom allt mitt i natten, lagom romantik, lagom julig. Sådär att jag kan se den igen – men tänker jag efter så är det nog mest för ögongodiset *ler* måste nog leta upp flera filmer med honom – Jonathan Scarfe, för lite mer dregel ni vet – singel flickor för göra så *ler*.

 

Letade nyss upp honom på google för att se vad för mer filmer jag kan leta upp där han spelar med – hittade några filmer, men mest serier – som jag till o med inte bara kan tänka mig se för lite ögongodis utan för att verkar vara tittbara.

 

    

 

 

Sen har jag också fördrivit tiden med Lovligt Byte, med Katherine Heigle från Grey´s Anatomy. Måste säga att jag gillar henne mer i filmerna jag sett henne i än i serien, sen är jag ju kanske inte den där dyrkande fanen av Grey´s Anatomy heller. Men jag tittar gärna på filmer där hon är med. 
Lovligt Byte – ja vad är det en kriminalare? Nja mera en kriminalkomediaktig variant av film – också helt tittbar som tidsfördriv. Sådär lagom – ja mitt i natten så vill jag inte ha för avancerade filmer – det fungerar inte att se då – det ska vara lättsamma enkla filmer. Gärna roliga, inte för djupa, inte för skrämmande, absolut inte skrämmande eller läskiga på annat sätt… gärna komedier o romantik – fast jag bör hålla mig ifrån romantik har jag märkt, jag bara gråter *suck* ja ja jag vet – dumt eller hur, gråta för sånna filmer – men jag gör det.

 

    

 

 

En film som nyss hade premiär på Netflix, tror att det är deras egna film, är The Memoirs of an International Assassin. Har du inte sett den, vill du ha lite underhållande lättsam komedi med lite fart så är det en film du ska se. Den var helt klart tittbar, rolig o underhållande.

 

 

 

 

    

 

Sen har jag något väldigt viktigt att ta itur med idag – jag har stor beslutsamhetsångest… vad ska jag ha för adventsljusstake? Det jag mest av allt skulle vilja ha är den som jag gillade som barn – en lite rund/fyrkants-aktig keramik skål med fyra ljus – fylld med mossa, tomtar, svampar o röda små bär. Den hade jag gillat att ha här hemma nu. Men den har jag inte, o det duger inte med något liknande heller… så då ligger valet på den stora kransen med kottar – som var svindyr *ler* som jag gjorde för något år sedan o jag haft sen dess med stora ljus i mitten. Men så har jag en annan liten idé som jag tänkte ha i år – köpte ju några små saker när jag var o lunchade i stan förra veckan som är tänkta till adventsljusen. Ja vi får se, får klura lite på det där… skulle vilja åka iväg till Ruste, ÖoB …. Näää för långt att gå….

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards