Alla inlägg den 30 november 2016

Av Svensson Svensson - 30 november 2016 21:59

Har ni sett det programmet?

 

http://www.dplay.se/julkampen/
Johnnie och Mattias besöker några av Sveriges mest entusiastiska julbelysningspyntare. Johnnie och Mattias, som själva är stora julbelysningsentusiaster, kommer i varje program utse veckans mest underbara, galna och bästa julbelysning. Varde ljus!

 

jag ramlade över det av en ren slump här i kväll o så jag skrattade - snacka om jul-entusiaster, en lite udda hobby - för oss i Sverige, i Amerikat är det ju vanligare. Där allt ska vara stort, mest, flest - amerikanskt kort o gott. Där är more is more o gärna mer ändå...

 

Men visst är det skoj att se att trädgårdar o balkonger fått lite mer än en julgran som julpynt - men även om jag gillar lite mer, så vill jag nog ha det stilrent o fint också - inte bara stort, mycket o mer *ler*

 

 

     

Av Svensson Svensson - 30 november 2016 06:45

Vad är ett julbord utan rödbetssallad??? Ialla fall vill jag ha det - även om kanske just rödbetssalladen är något jag njuter mer av enskilt efter, då när man äter resterna.

 

 

 

Hemma gjord Rödbetssallad med äpple

 

Ingredienser:

  • 5             inlagda rödbetor
  • 2             äpplen
  • 0,5 dl      majonnäs
  • 1 msk      gräddfil

 

Tärna rödbetorna.
Skala, kärna ur och skär äpplet i tärningar.
Blanda alla ingredienser och ställ kallt.

 

Jul · Recept
Av Svensson Svensson - 30 november 2016 01:02

 

Ikväll var det då dags för ett par timmar på puben, med otroligt god mat – ja jag tyckte det var gott förra gången, men den här gången var det flera snäpp bättre, som dottern sa, ”det här var en buffé jag kan själv kan bjuda på” – ja så gott var det faktiskt.

 

 

 

 

Egentligen skulle jag ha gått med min arbetskollega igen, men hon fick lite förhinder av privat slag – sånt går ALLTID först så det är helt okey – vi tar igen det *ler*. Så jag slängde ur mig en fråga till mina lilla dotter om hon o min svärson ville komma med – svar ja, jätte gärna. Super kul!

 

Hur gick det då på fronten – kunnighet i musik – *skrattar* – ja det gick bättre än förra gången faktiskt – 100% bättre, det blev ungefär dubbelt så många poäng – men nääää det låter bättre än det var för det krävdes ungefär 100% till för att få full pott.
Men vi hade skoj o det är huvudsaken o jag är väldigt stolt över min lilla dotters kunskaper o för att inte tala om mina egna – helt förvånad – jag kunde ju till o med vissa svar – jag kände inte ingen låtarna men hörde vilken artist det var, på några av frågorna. Nästan lite chock över att jag faktiskt kunde något *ler*… men det fanns en tom stol, dom jag gärna sett varit upptagen o att en person suttit på den stolen, deltagit på vår trevliga kväll o varit med i vårat lag – vem vet då kanske vi tagit en bit till upp på poängskalan …

 

 

 

 

Det är svåra frågor, men inte alls så att man inte tycker det är skoj – det är så att man kan något o det räcker för mig. Jag vet att många andra som har intresset, musik, kan mycket mer. Jag är mer sådan som bara gillar att lyssna på bra musik – att jag sen inte alltid kan titel eller artist är inte så viktigt.
Jag tyckte att frågorna ändå var lättare än förra gången – då jag inte alls kunde hitta röda trådar eller vad ska bort – men se denna gång så kunde jag hitta det där *ler* även om vi inte kunde alla svaren i själva frågan.
Däremot fick jag en tanke, om att det hade varit roligt om någon låt på någon fråga – kanske 2-4 st – där hade sista låten fått gå fullt ut, lagt just låtar som alla sjunger med i där, o inte kapat av den utan låtit den gå ut o alla fick sjunga med. Tror att det hade varit ett skoj inslag som uppskattats – lagom till mittenpausen eller slutpausen innan man rättade…. Folk gillar ju allsång *ler*.

 

 

 

 

 

 

Ser redan fram mot decemberquizet – blir det jultema på mat o musik eller …. *ler*

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards