Alla inlägg den 10 november 2016

Av Svensson Svensson - 10 november 2016 17:35

Åhhh så fort det ska gå att göra sig en chunky pläd - ja dom är så snygga att ha som inredningsdetalj - dom är varma o goa o så tunga o sköna. Jag har velat ha en länge. Men priset på dom - ialla fall dom jag tittat på är lite för högt.... 2000 kr o uppåt...

 

Men så tog jag tag i tanken att sticka en egen - o jag tog det billiga alternativet att köpa o klippa till fleecefiltar. Och visst håller med om att det går fort att armsticka - det är skoj just för att det går så fort - men det dom glömmer bort är hur lång tid det tar att klippa till remsor av alla filtarna ... det tar längre tid än att sticka kan jag säga...

 

Men nu har jag provat - jag blev nöjd o det här vara som sagt bara testen - det kommer göras flera, flera innan jul *ler*... 

 

 

 

Armstickning - lätt o fort - men det blir lite stort, tungt o bökigt när man kommit en bit....

 

 

 

 

 

Är nöjd med min test filt - vet vad jag ska göra annorlunda, vilka små ändringar jag ska göra som jag lärt mig... men som inte stod i någon beskrivning heller...

kanske är det personligsmak i o för sig

 

 

 dubbelvikt

 

Nu ligger den där på sängen - blev lite lång mot bredden men kvittar - mysig varm o härlig. 

 

 

Kommer sticka på - o sälja någon om det finns intresse.

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards