Direktlänk till inlägg 3 november 2016

Antagen utmaning

Av Svensson Svensson - 3 november 2016 01:54

Ja jag o listor - jag kan ju bara inte låta bli att göra dom som tidsfördriv eller sätt att slippa göra något annat *ler* kan nog vara lite av båda orsakerna...

 

Det är väl som vanligt hos Lifebyannie  jag hittat även denna... även om detta kanske inte direkt är någon lista - utan mer en utmaning att dela med sig av några saker man själv tycker att man är bra på. Och det kan vi nog alla då o då behöva göra - ja det här med att se vad vi är bra på, det är så lätt att hitta saker man tycker man är dålig på, saker man vill förbättra - men att se verkligen se saker man är bra på kan vara jäkligt svårt. Så att göra någon lite punkt lista då o då på bra saker är inte så dumt alls....

Ja sen finns det ju vissa personer som man kommer i kontakt med som inte alls behöver det utan snarare tvärt om - att verkligen se saker som dom inte alls är så bra på - nej jag säger inte att dom ska se ner på sig själva, hitta fel... nej bara se att dom inte är så bra, att alla har vi både bra o dåliga saker... utan kanske göra en lista över saker som man är bra på, men som faktiskt det finna andra som ÄR bättre på... bli lite mer accepterande över sig själv o ödmjuk mot andra... 

 

Nu till den här utmaningen - http://lifebyannie.bloggplatsen.se/2016/11/02/11380558-utmaning/ - Det jag faktiskt reagerade på var den första kommentaren som lagts - "måste bara komma på...." 

Där är det många som fastnar - dom tror att dom här bra sakerna måste vara "storslagna" - men det är inte alls meningen med dessa punktlistor - att hitta stora saker man är bra på... utan det gäller egentligen bara att se att det finns många många saker man faktiskt ÄR bra på - o att även dom små sakerna räknas - framför allt är det inte en tävling, att vara bättre än andra.

 

Det kan räcka med att man ser att man är bra på att koka vatten *ler*.

För det viktiga är att se själv att man faktiskt är bra på många saker - även om dom är små... tänka positivt...

 

Så då till min lilla lista - vad känner jag att jag just idag vill ta upp att jag är bra på. (för ja den här listan kan ändras o kanske ska - beroende på vad man just då går igenom, var man är i livet... vad man behöver se.... 

 

Jag är bra på:

 

  1. Att vara mig själv, att vara jag.
  2. Att finnas där, för mina nära (familj o vänner) när dom behöver mig
  3. Att ta mig uppför mina alla trappor utan att krypa uppför dom sista "döende"

 

 

Man ska lära sig det positiva tankesättet... för lovar att man kan vinkla allt som man vill o det är bara man själv som kan bestämma om man vill göra det på ett negativt sätt o må dåligt eller på ett positivt sätt o må bättre.

 

 

 

 
 
Annie

Annie

3 november 2016 09:20

Så bra skrivet av dig, precis så har jag med tänkt, det behöver ju absolut inte vara "stora" saker, som du skrev ;)
Bra lista för att tänka lite positivt om sig själv :)

Bra svar också, det är så kul att du vill göra mina "listor" :)
Det uppskattar jag ;)

Många kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

3 november 2016 10:06

Tackar *ler*
Jag tror att många glömmer bort just den biten o tror att det måste vara storslagna saker - saker där man är bättre än andra... Men det är ju inte så *ler* man kan vara bra på att ha skoj när man spelar fotboll eller dansar - även om man är skitkass, har två vänsterfötter osv... så det där med proffskarriär varken som fotbollsspelare eller dansare kanske ska läggas på hyllan - men som sagt man kan vara bra på att ha skoj när man gör det man tycker om.
Man visar att man njuter av saker man gillar att göra *ler*

Ohh ja - det är så jäkla skoj - o jag slipper göra måste saker just då *Ler*

Kram

 
Annie

Annie

3 november 2016 12:43

Sv: Absolut, det tror jag med :)

Och tack för inspirationen. Jag blev inspirerad av dig-så nästa inlägg ska jag nog spinna vidare på positivitet ;)Tack*

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

3 november 2016 13:01

Åhhh det där blev jag glad att läsa - att kunna inspirera - jag väntar med spänning på ditt nästa inlägg

Kram

 
Annie

Annie

3 november 2016 14:03

Sv : Vad kul att höra<3

Det kommer nog upp senare idag, kanske ikväll ;)*ler*

<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

3 november 2016 14:51

Fint då har jag något att se fram emot *ler*7

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards