Direktlänk till inlägg 14 november 2015

Sorg

Av Svensson Svensson - 14 november 2015 11:54

Igår fick fredagen den 13e en helt ny innebörd o idag, hela världen har sorg, det är fruktansvärt att det ska behöva ske - igen. Oskyldiga i mängder får sätta livet till, o ännu flera anhöriga blir berörda på ett hemskt sätt. 

HUR kan man tro att en sån här handling kan vara rätt??? Hur får man en person att ta sitt eget liv i samband med att ta så många andras liv som möjligt, samtidigt eller före?

 

Många tankar far runt, mycket sorg o rädsla finns inom mig idag när jag tänker på det som skett.

Egna problem blir så små så små - som saker som sker på jobbet, i förhållanden, egna krämpor...

man ser så många runt omkring sig som sjukskriver sig för att saker inte går deras egna väg på jobbet eller hemma, hur problem i förhållanden bara läggs på en part allt är den andres fel o den ska få sota, den ska straffas hårt o gärna länge.... man ser många som slutar leva för att dom har en krämpa, ont...

många som bara gnäller över vad dom inte har, vad dom vill ha eller hur dom vill ha

Det är för ofta jag ser att det görs inget åt saken, inga försök att kämpa o ingen är tacksam för det dom har, ser det dom har, uppskattar det dom har.... 

o ändå kan livet förändras så snabbt... varför gör vi inte det bästa av våra liv istället??? Utan fastnar i det negativa när det inte borde vara det sista vi gör...

Är det så man vill leva sitt liv? Tycka synd om sig själv o hämnas andra, lägga skulden på andra...

när det är så pyttiga saker mot vad som kan ske - vad som skett på flera ställen senaste åren o det som skedde igår.... så pyttigt så pyttigt....

 

I detta virrvarr av tankar så ser jag också att det finns dom som ser vad dom har, är tacksamma o kämpar  - så jag föringrar verkligen inte era insatser att göra livet så positivt det går i den situation man befinner sig i.... jag beundrar er enormt. Det är just sånt vi måste få mer av.

 

Det är väl tyvärr så att när sånna här sorgliga saker inträffar så ser ialla fall jag hur många det är som tycker att livet är pest för så små saker - dom hämnas, fastnar i "tycker synd om mig själv", slutar kämpa.... o det blir så litet o så "dumt" när man tänker att det här som skedde i går - kan ske var som helst.... livet kan ändras så snabbt på ett hemskt sätt - o många blir berörda för resten av livet... så hur kan man då inte försöka göra det bästa man kan av livet - utan att tycka synd om sig själv, sluta vara tacksam för det man har - bara se det man inte har eller får.... o göra allt för att hämnas????

 

Ja det är stor sorg jag känner idag - stark sorg - inte bara för dom döda utan det blir större, det är så många saker jag ser o känner stor sorg för... 

 

 

 

 
 
Anna Kindstrand

Anna Kindstrand

14 november 2015 17:36

Det som hände igår är så stort och hemskt att det är svårt att ta in, och känslor av chock, sorg, medlidande och rädsla genomsyrar allt just nu. Du har så rätt i att alltför många människor fastnar i gnäll och petitesser, och glömmer att se det som faktiskt är bra och fint i livet. Tacksamhet är nog inte en missbrukad känsla hos alltför många.
Personligen har jag ett mycket stort engagemang i vad som händer i samhället och världen, men min livsfilosofi är just att förstå att uppskatta det jag har, glädjas och såväl små som stora saker, och snabbt gå vidare från de oförrätter och nederlag som vi alla drabbas av då och då, och som hör till det som kallas livet. Man får bli besviken och ledsen över saker som sker, men självömkan leder inte till någonting. Ibland får man konstatera att man måste leva med saker som inte är ultimata, men om man accepterar att allt inte kan vara perfekt till 100% så går det riktigt bra ändå. Själv krockade jag med en älg för tre år sedan, och kommer aldrig att bli helt återställd. Men det kommer jag aldrig att deppa över. Mina skador är en del av den jag är nu, och jag låter dom inte hindra mig från att göra något jag vill göra. Jag jobbar för fullt, jag rider och tävlar och jag bejakar allt jag tycker är roligt. Man kan leva med mycket om man har en positiv grundsyn på livet som helhet. Ha det bra! Kram Anna

http://chezannalena.blogspot.com

Svensson Svensson

16 november 2015 12:56

tack för din kommentar - den var så viktig o välskriven att jag lägger in den som ett eget inlägg.

Just det här att man kan göra vad man vill, man kan leva med mycket bara man har en positiv grundsyn på livet som helhet.

Precis så tänker jag också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards