Alla inlägg den 7 november 2015

Av Svensson Svensson - 7 november 2015 13:45

Idagens stressade vardag så har olika färdiga matkassar, med ingredienser o recept blivit mer o mer populära. Fler o fler i min omgivning har börjat få hem olika varianter av kassarna o alla jag pratat med har varit nöjda. Man får vidga sin smakupplevelse med recept man kanske annars inte alls funderat på att prova. 

 

Nu finns det som sagt flera olika varianter av kassar att prova - jag fick tips om Citygross matkassar, men enbart färska råvaror, o dom är ju också kända för kvalitén på sina matvaror i butikerna. Synd att deras förpackningar inte direkt riktar sig mot hushåll på 1-2 personer....  

Nu levererade dom hem till mitt postnummer, så valet blev att prova en av deras kassar. Först tänkte jag ta en själv, kanske beställa varannan vecka eller så....  men sen kom jag på att stora dottern är lite dålig på det här med att laga mat, det ligger inte direkt i hennes högsta lista av det som är roligt. Och vi bor 10 min gångväg ifrån varandra o hon jobbar 1 min gångväg ifrån mig. Så varför inte beställa en kasse för två varje vecka - laga maten tillsammans, göra matlådor. (måste skaffa mig en micro...)

 

Hon nappade direkt, perfekt... så satt jag o tänkte lite till - kanske lilla dottern o pojkvän skulle vara intresserade, visserligen bor dom inte här nu, men är ofta här o har bil att lätt ta sig mellan. Och att ta en kassa för 4 personer är mer ekonomiskt. 

Kontaktade dom o dom nappade direkt, det var något som lät kanon bra.

Hennes kille är otroligt bra på att laga mat så det skadar ju inte heller...

 

Så nu ska vi prova 5 middagar för 4 personer någon vecka. När kassen kommer träffas vi en kväll o lagar maten - gör matlådor, på det vi kan göra det o delar upp resten. Vi får mat som är lätt att värma upp, nya roliga recept o prova nya rätter, vi får tillfälle att umgås någon timme när vi tillsammans gör maten. Kan det bli bättre? Nej det här ser jag verkligen fram emot.

 

Sen får man se hur det bli, man får prova några veckor o se. Framför allt kvalitén på varorna, recepten - om man gillar dom eller inte. 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards