Direktlänk till inlägg 6 maj 2015

Skrämmande det jag hörde idag...

Av Svensson Svensson - 6 maj 2015 18:03

tänker på det här med andrepiloten som fick ett plan att störta o ca 150 personer dog. Att få höra att det finns uppgifter idag om att han "övat" på händelsen vid en tidigare flygning, tidigare samma dag. 

Jag hoppas verkligen att dessa uppgifter visar sig vara falska, att det inte alls är fallet. För det skulle vara så fruktansvärt hemskt. Inte bara att han gjorde det, tog livet av sig o 150 andra, utan också kallt planerat o till o med "övat". Eller det kanske inte var något direkt övning utan ett försök som misslyckdes, så han gjorde om det flygningen efter.

 

Hur kan man ens komma på tanken att göra något sånt här? Jag har så otroligt svårt för det här att man medvetet skadar andra människor. Helt oskyliga som drabbas, det blir ju inte bara dom som dör utan det drabbar mest dom som finns kvar - att behöva ha den här grymt elaka känslan att någon gjort något så hemskt o tagit andra oskyldiga människors liv.

 

Hur tänker man egentligen när man gör något sånt här? Oavsett hur dåligt man än mår .... så tar man inte o skadar andra. Men antar att en sådan person inte är frisk psykiskt - men hur kan en labil person en få jobb som ansvarig för andra människors liv?

Det är en fråga som jag ställer mig.

 

Jag ryser bara jag tänker på det som skett där någon kallt uträknande tar livet av oskyldiga ....

 

 

 

Jag läser vidare om flygplans "svarta lådan" - den som ska ge svar på vad som hände, varför osv.... där data spelas in hela tiden - men det är bara sista 30 minutrarna som finns kvar sparade. "Lådan" har också en "pingsändare" för att lättare hittas. Men det sker ju att den är helt borta, hittas inte - som den låda som vanns med på flyget som försvann i mars förra året. Så nu finns på förlag att allt även ska sändas till en mottagare på marken. Det tycket jag låter som en bra idé då behöver man inte leta leta o vänta på att "lådan" ska hittas - man kan lyssna direkt på vad den spelat in.

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards