Direktlänk till inlägg 29 november 2015

Blev svårt att välja

Av Svensson Svensson - 29 november 2015 14:19

Ja idag var det lite att välja på, så det blev svårt - vilken dag ska jag fira idag.

 

Att det är första advent tycker inte jag är en "dag" som ska räknas så det räknar jag bort...

 

   

 

Ocj jag som inte skulle pynta iår.... absolut inte ha adventsljusstake... men det gick inte låta bli - när jag såg den krans jag gjort för något år sedan - den måste ju användas :) 

 

 

Men sen kom flera dagar jag mer än gärna firar...

 

Som varför inte fira eller ta fram o påminna, speciellt nu inför julen o alla stearinljus. Om brandvarnare - om vett o etikett när det gäller ljus, brinnande lampor, eld…
Hur viktigt det är att ha en, kolla att den fungerar, byta batteri (jag har nyss bytt i min o den ska upp igen... så var det ja *ler*)

 

 

 

 

Sen en annan dag – kanske den jag vill fira som dagens dag – Vinylskivans Dag. Det blir nostalgi, minnen o kult eller hur *Ler* det trodde man nog inte när man växte upp att en vinylskiva skulle bli något sånt – eller få en egen dag att fira …

Jag kommer ihåg min första egna LP, den fick jag av min moster i födelsedagspresent tillsammans med en bärbar grammofon – varför sparade man inte sånt????

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards