Direktlänk till inlägg 11 maj 2015

Nattens tankar

Av Svensson Svensson - 11 maj 2015 04:26

"Gäsp" en stor variant. Sitter o bara vänta in, få gå till jobbet *yeeaaahhh* eller inte. Idag, just nu är det nog mera inte. Hade gärna legat kvar lite till, till kl 8 o sovit. Hade varit skönt..... men det är bara att lämna kvar tröttheten i sänghalmen o skutta iväg kvittrande - vet att det bär av mot Arlanda nu på morgonen...

 

Tankarna i natt har varit på det här med att dela med sig av sitt lösenord (till mail, communitysidor, spel - ja vad det nu är man har lösenord till), att man har en partner, vän, förälder/barn - där man av någon anledning - som förälder ha lite koll på vad barnen håller på med, som vuxen kanske man behövt hjälp av något slag..... eller man bara till sin partner har förtroendet, vill visa att inget finns där att läsa som inte går att läsa av den andra... anledningen kan vara vilken som - det kvittar. Utan det är då det här med att kunna lita på att den som fått lösenordet faktiskt inte missbrukar det. 

 

För även om t ex mail går att läsa, så måste man få ha privata saker, även den som sänt mail som ett exempel i förtroende till någon ska kunna känna sig trygg att det inte finns någon annan som sitter o läser. 

Att man inte missbrukar förtroendet att ha fått lösernordet någon gång av någon anledning o därför sitter där o läser eller använder den sidan för att kunna gå in på profiler man av någon anledning är blockerad från. 

 

Jag vet att jag avstår från att t ex maila till någon om vissa saker om jag vet att det finns risk att någon annan än personen är den som läser - mail, sms osv. Jag kan inte ge förtroende med något i meddelenaden när jag vet att det är så, jag kan inte fråga rakt ut hur personen mår osv... jag vet ändå att jag då inte kommer få rätt svar - jag vet ju inte ens om det är den personen jag skriver till som svarar...

 

Får man av någon anledning förtroendet ett lösenord, så måste man också visa stor respekt i när o om man använder det... 

 

 

 

"Mornar kommer alltid för tidigt, och alldeles för ofta."

 
 
Ingen bild

JL

11 maj 2015 08:21

Jag har sonens lösenord till mail & Fb då jag vill ha lite kontroll, men det är inget jag använder då det inte behövs.
Men att lämna ut ett lösen till ngn annan i familjen för att de ska kunna titta ,nja det känns inte riktigt rätt. Jag har inget att dölja och vi litar på varandra.
Att sitta med ngn annans lösen ord till mail, spel mm, det är ju ett förtroende man fått om det nu är så och jag hoppas att man iså fall lämnat det till en person som man verkligen kan lita på =)

Svensson Svensson

11 maj 2015 16:03

Att ha barnens lösenord kan vara en trygghet - i dagens hårda klimat där för mycket sker på nätet o dom tror att många tror att dom är anonyma. Då känns det bra att kunna skydda sina barn om det behövs.

Får jag någon annans lösenord till något - så gör jag det jag ska, ofta hjälpa, sen glömmer jag det. Vill dom ha mer hjälp får dom snällt ge mig det igen *Ler*....

Jag fick ett svar på mail från en annan väninna som sa samma sak - hon la till att hon däremot inte har några som helst problem att öppna, läsa mail, spel, communitysidor även om hennes man fanns hemma, satt bredvid osv. Det är att visa att man litar på dom o att man inte har något att dölja, o dom visar respekten genom att inte stå bakom ryggen o läsa om man inte ber om komma o kika på något specifikt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards