Direktlänk till inlägg 4 november 2016

Hmmm hur ska jag lösa detta…

Av Svensson Svensson - 4 november 2016 15:31

 


Funderar lite på hur detta ska gå… Traskade iväg till VC idag o läkaren tar glatt emot mig o tror att nu är örat mycket bättre eller hur??? Nej inte alls, det känns lika som igår o även det andra örat börjar kännas av.

 

Upp på britsen – ur med tamponaden (se så jag kan rätt ord ;) ) från höger öra… nej han höll med att det såg inte alls bättre ut. Så en titt i vänster öra o skakar på huvudet – frågar mig vad har du gjort?
Ja om jag det visste, så hade jag lätt undvikit det för att slippa detta. Det gör ont, satans ont och jag hör minimalt på vänster öra.

 

Nu blev det inget mer igenstoppande av örat med tamponad o alsolsprit – nej nu fick jag recept – på antibiotika att mumsa i mig några dagar framåt. Samt örondroppar – här kom nu ett litet problem, eller inte så litet heller faktiskt. Det ska droppas in i hörselgången så långt ner man bara kan komma med pipen… Så man behöver hjälp – hur fixar man detta själv är nu en lite rebus jag måste luska ut…  visst jag kunde få komma till VC 3 ggr/dag o få hjälp – hmmm har dom öppet helgen??? Tror inte det. Och inte har jag direkt lust att springa där 3 gånger om dagen o sitta o vänta…

 

Sen tyckte han att jag skulle sjukskriva mig själv först o främt… Näää sa jag, det hade jag tänkt slippa.
Va, säger han snopet, vill du jobba?? Ja sa jag det vill jag, om jag kan, att det inte är annat än att jag inte hör så bra.. vilket i sig kan vara en fördel vissa gånger *ler*.
Ja då kan du ta ena örat först 5 dagar o sen det andra 5 dagar – så att du ialla fall hör lite på något öra… ja tack det skulle ju vara trevligt. Oavsett om man jobbar eller inte så vill jag nog höra lite…

 

Ska se hur jag känner mig efter natten, sen prata med jobbet o se om dom tycker det är okey att jag kör lite halv döv ;)
Men nu är den stora frågan – hur f*n ska jag få i dropparna i örat …. Själv!

 

Ensam är stark, så det så – förutom vissa gånger – som denna, då jag måste försöka få hjälp… Erkänner det är just sånna här gånger man saknar att vara två… när man behöver hjälp så kommer den saken fram lite väl starkt… men jag är ganska så envis o jag ska nog få till den här rebusen också – så att jag får ner dropparna i öronen dom 3 ggr per dag som det ska göras.

  

Var lite låg o ledsen när jag traskade från VC till apoteket – där sprang jag på en väninna som berättade när hon haft såhär… att jag ska vara uppmärksam på om det börjar sticka i ansiktet – för hon hade blivit förlamad i den ansiktshalvan som örat där hon fått sin inflammation… Yes, det var precis vad jag behövde få höra *ler*…. Tog omvägen runt affären o köpte stora frusna blåbär som jag låter vara frusna o äter lite som glass i småkulor… medan jag funderar vidare – hur ska jag lösa detta, går inte att stå, men måste ligga – hur ska jag se – kan jag göra på känn… hur lätt rinner det ur tuben?? Vet ialla fall att vätskan snygg missfärgar när den kommer i kontakt med något i en  vansinnigt snygg gul nyans…

 

 

 

Ja ja problem är till för att lösas – o jag ska nog få till även denna ekvation – som vanligt kommer jag väl inte göra som man ”ska” utan hitta ett annat sätt – men vad gör det bara resultatet blir rätt. Och klart att jag kommer göra det så att det blir rätt …

 
 
Ingen bild

Anna

4 november 2016 23:01

Ja det där med att droppa i öronen är inte lätt, man ska ha i några droppar, men även om man är den som hjälper till, så ser man inte hur många droppar man har i. Pipen ska ju ner i örat, antar att det är lika för dig. Så det går nog bra att göra det själv också, lägg dig ner på sidan, stoppa ner pipen i örat så långt du kan o kläm lite på tuben, man känner när det kommer ner vätska i örat.
Känner med dig, har själv haft det där problemet några gånger och det gör ont, det är jobbigt att ha som lock för öronen hela tiden.
Men det går över, om inte imorgon så om någon dag, vet vet ingen tröst nu, men sanningen

Svensson Svensson

5 november 2016 00:08

Jag har nu droppat 2 ggr o ja det går bra att få ner pipen o droppa - frågan är hur många droppar det blir :) lite fler än 2 skulle jag tro. Men du har rätt, det skulle ju inte ens den se som skulle ha hjälp mig om pipen ska in i örat så långt det går...

Ha en bra helg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards