Direktlänk till inlägg 4 oktober 2016

Bästa sättet att starta dagen med...och hur äter du din kanelbulle?

Av Svensson Svensson - 4 oktober 2016 08:45

när det som imorse, är lite småkallt, måste vara med en mugg varm choklad. Och just idag får man inte missa att doppa kanelbulle i o mumsa i sig. För idag är det ju kanelbullens dag, det bakas o kommer nog att säljas kanelbullar i mängder o mängder o massor. Och det förstår jag för finns det något enklare o godare att fika med än en kanelbulle? 

 

Helst nygräddad, lite lagom varm, då är dom som godast... 

kommer då att tänka på att godast är att då ta dom till ett glas kall mjölk. Bullarna direkt ifrån plåten... 

 

Idag blir det inga hemmabakade kanelbullar - passar sig inte riktigt just nu att baka... så det blir köpta, inte fy skam det heller. 

 

Men hur äter man då en kanelbulle? Tänker lite på att man ofta hör det här med hur man äter en ballerinakaka - ska man äta den hel, eller dela, ska man äta upp fyllningen, ska man doppa, vilken del osv... så tänkte jag på samma fråga angående kanelbullen.

 

Hur äter du din kanelbulle? 

Jag själv snurrar gärna upp min o äter bitarna, doppar delarna,o njuter av det godaste sist. Det godaste är mittendelen som är kladdigast o mjukast. 

 

Men då kanske frågan som först ska ställar är - hur tycker du att en riktig kanelbulle ska se ut?

För det finns olika former på bullar av samma smak - japp jag säger bullar av samma smak o inte olika former av kanelbullen.

 

 

 

 För det finns bara en form på kanelbullen för min del... det andra är t ex kanelsnurra... 

 

 

 

Nu kan ju detta många gånger bero på hur man fått sina kanelbullar hemifrån - vilken form ens mamma, mormor, farmor osv bakade. 
För mig är det lätt, alla bakade samma form - bullar *ler*. Så jag fortsätter även själv mest baka bullarna i den formen - snurror är lite för jobbiga att göra för mig, som även om jag gillar baka, är lite lat... räcker så gott med momenten som ska göras när man baka bullar (enligt mig) så varför lägga till flera moment??

Sen så beror det nog också mycket på att jag gillar äta dom på ett visst sätt o det fungerar bara på bullar *ler*

 

Hörde på radion i morse hur man ska göra idag, den 4 oktober... för det är inte bara kanelbullensdag idag - nej det var en massa flera saker som har sin dag idag... nu ska vi se om jag får med allt... *ler*

 

Man ska först klappa lite extra på sin hund, eller vilket husdjur man nu har - det är husdjurens dag
sen ska man springa på grannen o passa på att åka tillsammans till jobbet - det är samåkar dagen idag

väl på jobbet plockar man då fram kanelbullarna för att skölja ner med.... vodka - för det är även vodkans dag idag - så idag hoppar vi kaffet o chokladen - kör istället en lite starkare variant... 

 

Jag kan klappa på djur o jag kan samåka utan problem, stoppar gärna i mig en kanelbulle eller två (till idag) men är dock väldigt tveksam på det där med vodka... tycker inte vodka o kanelbulle låter som en sådär våldsamt bra kombination... smakerna "gifter" sig inte med varandra - tror jag *ler*

Så jag håller mig till mjölk, choklad.... o kan till o med hellre tänka mig en kaffe med massor o massor med mjölk i ... visst låter det godare?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
Fröken Odört

Fröken Odört

4 oktober 2016 18:03

Yttervarvet delas upp mellan hundarna då det ändå brukar vara torrt, medan innervarven avnjutes upprullade bit för bit av matte, medan hundarna dreglandes tittar på. LÄNK-> Snålmatte bortskänkes mot egna kanelbullar.

http://froken-odorts-torparliv.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

6 oktober 2016 16:21

exakt rätt fördelning *ler*

 
Ingen bild

Jenny

5 oktober 2016 20:17

Haha inser att jag är väldigt lik dig i mångt och mkt =)
Äter min bulle så jag med, det gottaste till sist ;) Men jag har däremot tröttnat på kanelbullar, vill ha vaniljbullar och där insåg jag att jag "måste" baka på söndag *s*
Så min fråga till dig kära syster, hur äter du din ballerina kaka?

Svensson Svensson

6 oktober 2016 16:23

Ja det finna bara ett sätt eller hur - sen så vanilj, ja det går an om det inte finna kanel *Ler*.... men har fått en liten svaghet, att använda lite choklad i också... provade en gång o kom på nu att det vill jag ju ha.

Det får jag avslöja i ett inlägg *ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards