Alla inlägg den 11 oktober 2016

Av Svensson Svensson - 11 oktober 2016 10:44

… eller rättare sagt mitt stora feta grekiska bröllop. En film jag såg för många många år sedan. En lagom rolig o underhållande film att lite slötitta på… romantik o humor är perfekt för det. Är nog dn sortens filmer jag oftast väljer att titta på, att slötitta på när jag är ensam.

 

Så för någon dag sedan hittade jag en film på Netflix jag inte sett – Min stora feta grekiska semester – med samma skådespelerska, Nia Vardalos.
Kikade på den o det jag trodde först var att det var en fortsättning på Mitt stora feta grekiska bröllop, och jag pratade med det med en väninna o vi sa samma sak – att det var synd att man inte fick veta lite mer, som varför dom skilt sig, lite vad som skett sen förra filmen. Utan det bara var där helt plötsligt – hon hade skilt sig, ”flytt” till Grekland o jobbade inom turismen….

 

Men så av en slump härom kvällen hittade jag Mitt stora feta grekiska bröllop 2, självklart måste jag titta – o då kom jag på att nääää semesterfilmen var inte alls en fortsättning, det var en fristående film…  o det borde jag ha tänkt på om jag tänkte på vad hon heter i filmerna – helt olika – för sånt ska man ju helt klart komma ihåg *ler*… eller ….

 

Måste säga att det är skickligt att kunna göra en uppföljare av film 1, 14 år senare o få till den riktigt bra *ler* - samma anda – massor av skratt o massor av kärlek… och för att inte tala om John Corbett, som är ännu snyggare nu än han var då *ler* och det gör ju absolut inget, att ha lite ögongodis i filmerna…

 

Jag var också tvungen att titta igen på första filmen – det var ju som sagt några år mellan. Och jag småler o tänker… att bli så kär att man anpassar sig till en familj som den hon kommer ifrån. Ja vem vill inte hitta en man som älskar en så mycket på det sättet …

 

Egentligen fattar jag inte varför jag tittar på romantiska komedier – visst dom får mig att småskratta, dom är lättsamma o enkla att slötitta på – men samtidigt får dom mig alltid att gråta … fånigt eller hur *ler*, men så är det. Kanske ska börja titta på skräckfilmer istället ???

 

Många tittar nog också på just dom här (Mitt stora feta grekiska bröllop) filmerna o tänker – åhhh jag vill ha en sådan familj, en stor familj där man är nära varandra. Det är fester o glatt hela tiden, man ställer upp för varandra osv… Ja på film ja, jag menar att det är nog massa annat än fest o ställa upp i verkligheten. Och jag personligen skulle aldrig klara av att ha en familj på det sättet. Jag är inte för att umgås så, att ha folk runt mig som lägger sig i hela tiden, som man ska ta hänsyn till osv… Så nej tack, jag kan inte alls förstå tjusningen i det där… jag är nog för mycket ensamvarg o vill ha det mer lugnt o fridfullt runt mig. Gillar för mycket att bara kunna krypa upp i soffan tillsammans med min partner o bara vara…
Men det är tur vi alla är olika *ler*… en del gillar att vara ensamma helt, andra vill bara ha en liten mängd personer runt sig o andra klarar av stora familjer på det där sättet….

 

Först när jag precis flyttat så saknade jag inte tv´n ett dugg, det var inget som ens märktes av. Nu däremot efter en liten tid börjar jag snegla mer o mer åt hållet där tv´n ska stå o gå… för jag har tv´n på som lite sällskap. Och jag märker nu hur mycket jag faktiskt zappar runt o tittar på olika program – inte så mycket serier o filmer, utan andra program, dokumentärer osv… o visst jag kan kika på datorn, många har play – men det känns inte på samma sätt märker jag. Så tv´n ska snart kopplas in o jag ska kika på vad jag vill ha för programutbud. Nu är det comhem som gäller, inte direkt något jag gillar – att man tvingas ha det som finns, att man inte fritt får välja det man vill ha…  vi som lever i ett samhälle där man är stolt över att man får ha valfrihet… Visst… tror många med mig håller med mig när jag säger att det finns väldigt många tillfällen där det där inte alls stämmer…

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards