Alla inlägg den 18 oktober 2016

Av Svensson Svensson - 18 oktober 2016 12:00

Det är nog min allra största dröm när det gäller resemål, det har jag nog sagt tidigare o kommer nog älta om o om igen. När jag blir lite påmind om landet på något sätt så kommer den där längtan av att vilja åka dit.
Förut så var jag nöjd med att kanske bara få åka dit på en kort semester, få se något av landet, bara välja ut något ställe o få njuta av upplevelsen.

 

Än har jag inte kommit dit, men drömmen om att komma dit har inte minskat, bara ändrats. Nu är det inte en kort semester på något enstaka ställe som hägrar, nu är det en långsemester o att få se mycket av landet. Och att få läsa att det finns möjlighet att hyra ett privatplan, där man åker iväg till platser lite längre bort, så att man kan under kortare tid kan få se mer. Inte för att jag då skulle göra det, tror jag inte – ska vara med rätt sällskap som gör mig så trygg att jag vågar – men tanken är trevlig, att kunna se landet från luften, att komma iväg till platser man vill se, att under en vecka. På så sätt – tänker nu jag då – kan man få plats med ännu mer att se om man åker dit flera veckor – man klämmer ihop en del koncentrerat under en vecka – bara det kan vara en upplevelse. Och att se saker från luften. Sen ta resten av tiden att resa på marken, ta lite mer tid på sig, och framför allt stanna kvar på några ställen lite längre.

 

Oj oj ja så gärna jag vill åka dit – en dröm…. Jag tänker inte ens gå in på allt jag drömmer om att få uppleva, se när jag kommer dit, det är allt från natur, djur, byggnader för det skulle kunna bli flera inlägg bara det – om vad jag vill se *ler*

 

 

 

 

Och visst låter det väl spännande att se landet från luften, att kunna spara in tid genom att flyga, hinna se många ställen man vill se på kort tid, få flyga lågt ovanför dessa platser. Så här ser den veckan ut som jag såg reklam för.

 

 

Höjdpunkter:

  • De 12 apostlarna
  • Kangaroo Island
  • Coober Pedy
  • Uluru och Kata Tjuta
  • «Sounds of Silence» middag
  • Alice Springs
  • Stora Barriärrevet
  • Kuranda Scenic Railway

 

 

 

 

 

Drömma ska man, ofta, mycket o stort. Sen kommer vissa drömmar alltid få vara drömmar men vissa drömmar ska man försöka förverkliga – resa till Australien är en av dom drömmar jag verkligen måste försöka förverkliga.

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards