Direktlänk till inlägg 20 april 2015

Jag gillar vardagslyx

Av Svensson Svensson - 20 april 2015 15:05

Alla dom där små sakerna som ger lite extra, som får mig att le, som får mig att må bra. Det kan vara allt från att få möjligheten att se en soluppgång, att se en regnbåge, köpa något lite spontant till någon, att laga lite extra god mat en dag mitt i veckan, ta en promenad hand i hand eller blommor. Blommor är verkligen glädje, en lite vardagslyx... Idag unnade  jag mig lite lyx, just för vardagen. En liten bukett gula tulpaner som såldes ut för 10 kr, dom var lite gula o ledsna i bladen, men fina i blomman, så dom fick följa med mig från affären. Och när alla gula bladen togs bort så blev det en fin liten vardagslyxglädje på bordet :)

 

Sen har jag spatserat runt lite, o handlat för att kunna ha lite mer lyx, lite god mat, lite speciell mat under kommande dagar, det är man värd :). 

 

 

 
 
Annie

Annie

20 april 2015 16:00

Låter härligt :) Såna saker gör vardagen och livet lite bättre ;)

Jag tog mitt em fika ute i trädgården och solen sken-vardagsglädje :)

Hoppas det är bra med dig :)

Kram A

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

20 april 2015 18:57

Det är helt otroligt bra med mig - har en vecka ledigt o ska bara njuta.

Sol, trädgård o fika ute är helt klart vardagslyx

Kram :)

 
Sofia

Sofia

20 april 2015 18:26

men fy vad jobbigt, tur dom hittade felet :( Ja är med så där sjukt trött, sover hela dagarna men har ju så massa andra fel på kroppen att det nog inte kan vara så som blodet men man vet ju aldrig. Hoppas dom hittar felet på mig med snart :(

Roligt du hittade till min blogg :) Man blir glad av blommor, jag har grejat på utsidan och satt saker i växthuset idag. Det enda som gör mig glad just nu då får man se till att göra sånt :)

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

20 april 2015 21:41

Ja visst blir man glad av blommor. Härligt nu när man kan börja vara ute, fixa med blommor. Visst är det avkopplande.

Nej jag har förstått att det är något helt annat för dig, men jag vet hur det är att vara sådär trött så att man inte orkar hålla ögonen öppna hur man än försöker.

Hoppas att dom hittar vad det är som är "felet" för dig, så att du blir piggare igen.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards