Direktlänk till inlägg 14 april 2015

Försöker lära mig dricka kaffe..

Av Svensson Svensson - 14 april 2015 12:50

Det går, men jag kan inte säga att det går direkt bra. Det är nog mer mjölk med kaffe, än kaffe med mjölk. 

 

Det finns vissa kaffedrinkar jag gillar, men det är inte kaffe det säger dom inbitna kaffedrickarna *ler*, men dom är goda. 

 

Det enklaste är vanligt kaffe men istället för att ha i vanlig mjölk så tar man kardemummamjölk. Lärde mig det av en slump för några år sedan - på S1 faktiskt, skulle dricka kaffe, tog små tetror med mjölk, läste inte på, det var kardemummamjölk o det blev otroligt gott. 

 

Caffé latte med chokladsmak är inte heller fel 

6 cl espresso

2,5 dl mjölkchoklad

 

Häll espresso i glaset. Värm och skumma chokladmjölken och häll i glaset. Garnera med kakao. 



 

Monday morning en variant som inte heller är fel

9 cl espresso

en bit mörk choklad

1 dl mjölk

 

Häll espresson i ett litet glas och lägg ner chokladbiten. Värm och skumma mjölken och fyll upp glaset. 




Red Hot Cappuccino ett måste att prova 

3 cl espresso

1 dl Norrmejerier Mjölk

red Hot chilipeppar-krydda efter smak

1 bit syltad ingefära

kakao


Lägg ingefärsbiten i en kopp. Brygg espresson tillsammans med en nypa red Hot Chilipepper. Häll över i koppen och mosa försiktigt ingefäran med sked. fyll upp med varm skummad mjölk. Pudra över lite kakao. 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

jl

14 april 2015 15:34

Ja jag har gett upp på att försöka att lära mig dricka kaffe, magen tycker att det är en dum ide´=)
Mkt godare med en kalla cola av ngt slag med is i *s*

Svensson Svensson

14 april 2015 16:51

Cola med is är aldrig fel, massor massor av is :) - men kaffe kan vara bra att både dricka :) o kunna bjuda på om det faller sig så... jag börjar nog få lite vuxenpoäng tror jag *ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards