Direktlänk till inlägg 12 april 2015

Tårar

Av Svensson Svensson - 12 april 2015 07:08

Natten har gått i tårarnas-tecken, ialla fall i min bil. Vet inte hur många tjejer jag fått in i bilen som gråtit, fått telsamtal på mobilen o bara stängt av medan tårarna rinner. Dom försöker att det inte ska synas. Men det år inte att undvika när dom också är lite runda eller lite för runda under fötterna.

 

Det ha i natt varit unga tjejer, kanske för att det mest varit yngre ute överlag denna helg, som t ex studentfirande. Vilket gör att medelåldern sjunker snabbt, o som en tjej sa, ”jag tror att den äldsta jag sett ikväll är 23 år”. Är man gammal då…. Frågan är vad jag är då – en utdöd ras kanske???

 

Det har varit allt från killen gjort slut, till att den bästa bästisen varit tillsammans med pojkvännen….  En 19-årig tjej sa snyftande att det var det värsta hon visste att var 19, så mycket enklare allt var när man blivit äldre.

Jag valde att inte ta henne ur den framtidstron – hon ska få gå framåt i livet med tron att det blir lättare med åren. Men kommer om ca 30-40 år komma på att det var nog ganska enkelt då runt 20 mot vad det blir senare….

 

Jag sitter här o fördriver lite tid, ska snart hoppa i duschen, håret ska få en omgång. Sen ska jag iväg o hjälpa till lite mer med läxa…. Se om jag kan vara till hjälp även för den uppgift vi ska kika på idag – också matterelaterat men ett annat ämne. Jag hoppas verkligen att jag kan vara det.

 

Målat om naglarna, ska se om jag ska dekorera dom o i såfall hur…

 

Ha en bra dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards