Direktlänk till inlägg 13 september 2016

Det plockas o det packas

Av Svensson Svensson - 13 september 2016 16:59

Allt känns lite rörigt – eller ok mycket rörigt. Blir ju så när det ska försöka trängas in något på redan liten yta – o något i detta fall är delvis kartonger som det ska packas i – sen kartonger som det redan är packat i… DOM blir fort många o man vet inte riktigt var man ska ställa dom… Går ju inte ställa ut dom på gården heller *ler*.


Lösningen är att slänga iväg soffan redan nu – ska försöka baxa ut den o bort den till Återbruket imorgon, så blir det genast lite mer plats att ställa upp klar kartonger… o kartonger finns det i massor o lite till.
Jag säger som jag sagt tidigare när det varit flytt på gång – kartonger förökar sig, jag är helt säker… vet dock inte riktigt hur.
Är det via celldelning eller parar dom sig… hmmm tror faktiskt på det där första som det mest troliga alternativet. Det är celldelning, kloning som skulle göra forskarna avundsjuka!


Den här celldelningen märker man av när man ska börja flytta kartongerna, för man flyttar så man tror att man har 20 kvar men ändå står där 26 kvar, sen tar man ytterliggare 8 o ändå står 24 st kvar…
Men mest märker man av det när kartongerna ska packas upp… man håller på o tar en efter en o så tror man att det bara ska vara 4 kvar – men så vänder man sig om o det är helt plötsligt 6 st… har man otur så dagen efter har det blivit 8… som sagt – dom förökar sig o det är svårt att få slut på dom *ler*.


Ja det bästa är ändå att det till slut blir ordning, att man fått rensa ur o även hitta saker man letar efter… Mest ser jag fram emot att få förråd… någonstans att göra av saker man ska ha kvar men inte använder hela tiden – som t ex julgran o julpynt… *ler*



 

 
 
Ingen bild

Jenny

14 september 2016 10:00

*fniss* Tur jag har stor bil nu då ;)

Svensson Svensson

14 september 2016 11:29

ja vilken tur *ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards