Alla inlägg den 4 september 2016

Av Svensson Svensson - 4 september 2016 14:33

Sittandes i skräddarställning med datorn framför mig (en tanke som slog mig nu var, hur klarade jag mig när jag inte kunde sitta såhär… antar att det var viljan o envisheten (att kunna sitta såhär igen) som gjort att jag till slut kan det.
Småsurfar lite, kikar på youtube, läser lite här lite där, tänker (småler åt mina tankar… som far runt i samma banor som morgonen/förmiddagens smskonversation varit)

 

Det var underbart goda vindruvor också bara så att ni vet *ler*, inte alltid dom är såhär goda faktiskt, ibland blir man lite besviken…

 

 

 

 

Igår, var det Trädgårdsdag här i staden o många tog sig ut o traskade runt. Det var verkligen utspritt till flera delar av centrum o det lilla blå tåget tuffade på runt runt så att alla som inte orkade eller kunde gå själva fick möjlighet att ta sig till dom olika stationerna. Min väninna o jag traskade ner till åpromenaden o var där ett tag innan vår Pokémon-gen tog över o vi åkte istället för att träna våra figurer på ett gym – visst låter det bra, hälsosamt, sunt o bra – men egentligen läs – vi ska tamesjutton visa dom andra att gult är bäst, så iväg o ta upp level på ett gym för att få in flera gubbar från vårat lag *ler*…

Det är verkligen skoj att träffa nya människor, tillsammans göra saker som att ta över gym, man kan lära sig av andra – då jag inte direkt satt mig in i mer än – samla bollar för att fånga figurer, samla potion för att väcka liv i avsvimmade figurer, slåss för att ta över gym från andra lag, samt tillsammans träna, öka level på gymmen. 
Ja jag vet jag är lite lagom såld på detta – det håller igång mig o det är bra – man går o går o mår bättre :)

 

- - - - 

 

Igår var det så nära att jag inte kunnat vara tyst… jag såg något, en hon som… ja jag ska inte säga mer – men så nära att jag inte kunde hålla mig utan att jag sagt var jag tyckte… Att det är bäst att hon håller sig på stort avstånd – från mig, jag vill inte se henne… kommer hon nära kommer jag inte vara så tyst o snäll som jag varit så tills nu.

Att se agerandet o utseendet – ja inte utseendet egentligen utan mera utstrålningen… det lyser elakhet, beräknande, manipulerande… utnyttjande av andra för att slippa göra något själv, utnyttjar även andra runt omkring drar in dom för att själva kunna få det den vill ha…. Ser inte andras känslor eller behov bara sitt eget…  det här är nog den värsta sortens människa jag vet…

 

Tänker till lite extra, finns det någon värre sorts människor??? Nej inte vad jag vet ialla fall.

Och som sagt, håll avstånd, kom inte i närheten av mig…

Samtidigt kan jag inte låta bli att titta o sen skratta åt henne, jag menar… skakar på huvudet… jag skulle inte vilja visa mig ute om jag var henne… ja nu var jag elak… men inte ens hälften av hur den andra kan betee sig…

 

Nu till något roligare – ska ta o packa ihop någon kartong – rensa ut bland böcker – men det är ju så svårt – mina böcker… hur ska jag kunna slänga dom jag har, dom är sparade pga av att jag ju gillar dom. Min dröm är att få ha ett rum, som bibliotek – fast det kommer aldrig ske. Att jag får ett rum fyllt med böcker *ler* för även om det är en härlig dröm så om det vore så kanske jag ändå inte vill, utan bara ha få plats med dom här som är lite extra för mig av någon anledning.

 

Finns andra saker jag nog heller vill ha – som en pool, inomhus :)

 

 

eller varför inte såhär...

 

 

Nu göra lite nytta – igen *ler* 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards