Alla inlägg den 16 september 2016

Av Svensson Svensson - 16 september 2016 20:17

Är syrran här, framme... o helgen av flytt startar - ja vi ska försöka klämma in lite mer än flytt i o för sig... tror inte heller vi orkar vara effektiva flyttare hela tiden...

 

Man tror inte man har så mycket... sen så inser man att det är för mycket o man undrar hur ska tiden räcka... Men jag är positiv - allt kommer inte hinnas med i helgen - men det mesta, det största.... Sen får det tas lite i taget nu sista veckan o har jag tur kan jag få lite annan hjälp då... OM det behövs. Jag är inte orolig alls... 

 

Jag är bara skitnervös över hur vi tjejer ska få upp stora möbler 4 trappor - men vi är envisa - vi är smarta... så vi kommer klara det.

Kommer få långa en "pirra" som är rejäl o ordentlig för flytt, sen har jag min enkla också att ta till. Fått låna en buss...

Jag säger bara tack tack till er härliga vänner o kollegor som ställer upp med att låna ut... vad gjorde jag utan er??

 

Och min syster - du är helt enorm som kommer farande så långt för att hjälpa mig *ler* 

Att sen också veta att hela din familj ville komma med för att hjälpa till - man o barn. Det värmer - men som du fick säga... det är bättre en åker - bilen ska ju packas i o det ska finnas sovplatser... i flyttröra är det lite si o så med sånt 

Men som sagt - det värmer att veta att dom alla ville med o hjälpa till.

 

Sen min väninna som vill hjälpa till... jag har sagt att gärna, köra bil o vara dörröppnare *ler*... men bära, nääää, kanske packa ner lättare saker i kartonger... eller IKEAkassar som också kommer användas... 

 

Tittar mig runt o undrar... var ifrån kommer allt *ler*

Nu snart mat - Chop chop - syrran fixar...

sen ska vi börja åka o kika på förrådet, ta ett lass... lika bra starta upp direkt

 

 

Av Svensson Svensson - 16 september 2016 07:48

Men det gör jag inte – vet inte om jag ska säga ”tack o lov” – för det visar att jag inte blivit avtrubbad. Eller ”tyvärr” – för det är ju för ofta jag stöter på sånna här saker…

 

Vet ni, jag vet inte om jag ska kalla det dumhet, elakhet eller att personen inte vet bättre… tillsammans med alla som dras med o inte vet allt, inte vet hur sanningar eller fakta vrids o vänds för att passa in för egen vinnings skull.

 

Vinning – tja jag personligen kan i o för sig inte alls se vad det skulle vara. Men jag vet att flera faktiskt ser det som en form av personlig vinning, dom syns eller vad det nu kan vara… Jag ser att något som ska ge personlig vinning, ge bekräftelse osv ska vara odelat positiva saker o inte komma utifrån att vara elak mot någon annan.

 

Men igen har jag fått lära mig den hårda vägen genom livet att det är för ofta tvärt om.

 

Jag kan bara skaka på huvudet – jag kan inte ens småskratta åt det – nej jag förstår inte drivkraften hos dessa personer, har aldrig gjort o kommer aldrig att göra heller…

 

Nu mot sängen o sova en stund för ikväll kommer min syster o det ska flyttas kartonger :)

 

 

 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards