Direktlänk till inlägg 20 maj 2015

Utrensning

Av Svensson Svensson - 20 maj 2015 08:49

 

Det behövs då o då, rensa ur o sortera. Jag är lite dålig på den biten så det ligger mängder med mail som ska tas bort. Men måste ändå kika ordentligt så att det inte mitt i all reklam eller annat icke direkt önskvärda mail ligger något som ska sparas. Har gjort bort mig några gånger o bara klickat i att allt nytt slängs – då försvinner även mail jag vill ha kvar. Så nu titta jag lite mer noga innan jag slänger.

 

Ibland kikar jag igenom reklamen bara för att se hur dom formulerar sig, hur dom ändrar på saker för att få folk intresserade. Det första är rubriken – vad står det där, som att man inte har chansen till något utan man HAR vunnit, dom väntar på att man ska hämta ut, sen är det från vem – det har mer o mer blivit personers namn istället för företag. Men sen är det också intressant att se hur själva budskapet ändras lite med tiden – folk lär sig vad som är reklam, vad man blir lurad av osv. Då behövs det ändras för att locka o få folk att fastna o klicka….

 

Imorse såg jag en ny variant på vad man ska kryssa i –det var inte bara att man läst o accepterar deras villkor, att man läst dom – nej man ska också kryssa i att man frånsäger sig ångerrätten.

 

Min fråga blir då lite ”vilken ångerrätt”? På gåvan som sänder med eller att man inte kan ångra sig direkt o avsluta en prenumeration? Här var det att man för 1 kr fick en gåva + 7 dagars medlemskap. Efter den veckan gick det över till rullande prenumeration för 399 kr/mån. Hmmm tänkte jag – medlemskap för vad, vad får jag sen för pengarna. Det var inte lika klart – det som tog upp all uppmärksamhet var 1 kr o gåvan….

 

Men klicka vidare, för att komma till bas-sidan på nätet för erbjudandet – det man då får för 399 kr/mån. Jo recept, man får fri tillgång till deras recept, man kunde tydligen även hitta kurser för matlagning.

 

OM man lockas klickar i o tänker – jag säger upp medlemskapet direkt så har jag fått gåvan… ja då är man optimist – delvis är det här första man får bara 7 dagar – från det man fyllt i uppgifterna. Gåvan hinner inte ens komma fram innan dagarna tagit slut – bara det att sända in allt dom vill ha innan dom sänder gåvan tar sin lilla tid. Vips har dom dragit för första månaden…. Antar att innan man kan o fått medlemskapet uppsagt har dom dragit både en o två månader till. Så den där gåvan som ser ut att vara värd 1300 kr, som låter bra att få för 1 kr (oftast skit som inte är värt hälften) kostar ofta minst två till tre månadsavgifter – alltså ca 800 – 1200 kr. Det hade blivit billigare, enklare o man har fått en produkt som är bättre, o som går att reklamera om man gått till en affär.

 

Det är ialla fall intressant att se hur dom som sänder ut reklamen ändrar vissa saker, vissa vinklingar för att testa om det går bättre, eller ändra för att det ska se ut som något nytt. Och vad som ändras för att dom ska gardera sig mot olika saker… som att man väljer bort ångerrätten.

 


Om du talar sanning
behöver du inte minnas något

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards