Alla inlägg den 29 maj 2015

Av Svensson Svensson - 29 maj 2015 19:51

firar lite ikväll - kanske det inte är något att direkt fira eller så tycker man som jag o uppskattar tillfällen att fira. Så jag tar tillfället o firar. Ska visserligen upp tidigt imorgon så det blir inte jätte jätte sent...

 

Lite gott att äta o dricka (utan alkohol, behöver inte sånt... har inget att fly från känslomässigt, o inte svårt att koppla av) - lite efterrätt, jordgubbar *mums* o en bra film.

 

Varför tar jag en firarkväll... jo jag är ledig *ler* helt otroligt, hemma en helg o jobbar "bara" lördag o dagpass. Undrar när det hände sist... hmmm aldrig eller något sånt. Men erkänner dock lite lite att jag nog hellre suttit i en bil o gjort lite nytta både ikväll/natt o samma imorgon - lönehelger är lite fartfyllda kan man säga.

 

Men samtidigt så helt okay att slappa lite o jobba normaltider - det gör att jag kan i helgen fira födelsedagsbarn o äta lite tårta, åka en sväng in i Uppsala o hälsa på. 
Valde bort att åka dit o äta ikväll, var dit bjuden, men ikväll är det skönt att bara vara - har alla tre fyrbenta här hos mig. Tror vi alla fyra uppskattar dom här kvällarna lika mycket - fast kanske dom mest vill ha godsaker, som att få dela på ett hot dog-paket *ler*

 

Nu ska jag se om jag tar o kikar på en komedi eller en föreläsning jag blivit rekommenderad... hmmm tror komedi, romatisk passar bäst en fredagskväll när jag firar *ler*

 

Jag har hittat en positiv sak med kyliga kvällar  o nätter även om jag längtar till lite mer värme...

att ha massor av stearinljus tända *ler* - man ska hitta det positiva i allt eller hur ...?

 

 

 

Av Svensson Svensson - 29 maj 2015 16:45

"Lilla My"

 

 

Pisimyror är som myggor,

det är bara bra om man gör av med dem!

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 29 maj 2015 13:51

 

Ja, jag är väldigt nyfiken på hur domen lyder, vad som står. Att få läsa allt som också domen är dömd på. Det är intressant att få vet varför det blev en friande dom, vad som finns i det som lagts fram som gör att man förstår hur rätten dömde som dom gjorde. För att se det måste jag ju läsa alla dokument också.

 

Det var också mycket lättare än jag trodde att få ta del av, beställa hem allt som hör till rättegången, o sen då domen. Så nu väntar jag, sen ska jag läsa, blir intressant.

 

 

 

 

 

Acta est fabula, plaudite

                                            - Skådespelet är slut, applådera

 

Av Svensson Svensson - 29 maj 2015 13:05

 

Har jag alltid älskat att få ge, positiva överraskningar är det jag pratar om. Det som gör att man känner hur glad den andra blir, hur det uppskattas.

 

Igår fyllde några speciell år, ja faktiskt både en av mina härliga väninnor, men också min älskling. Födelsedagar är speciella o får inte gås förbi *ler*

Fick låna min snälla väninna/arbetskamrats bil, sov lite på fm efter nattens arbetspass, sen tuffade jag iväg uppåt. Valde att köp blommor på plats, dom skulle inte må så bra att vara utan vatten så länge var min tanke, o även att jag skulle ta o äta lite lunch på Subway – eller tanken var så, för jag har aldrig varit på Subway o ätit tidigare, det var första gången i söndags påväg hemåt. Den jag provade, lika som Han med stort H *ler*. Mums vad god den var, Han har god smak (men det visste jag ju redan ;) ), så varför inte slå två flugor med en smäll? Blommor o lunch.

 

Nu åkte jag lite snabbt hemifrån så paket, kort o allt var med, men inte skrivet eller inslaget. Men jag hade ju god tid på mig, sitter på parkeringen o fixar till allt, så att det ska vara fint – jag tycker lika mycket om att fixa till fina personliga saker att ge, som att själv få. Jag var inte ensam på köpcentrum igår. För det blev en fika med lillasyster o hennes dotter, dom var dit för att handla fotbollsskor o skydd. Det är en liten teaterapa, ja inte min syster alltså utan hennes dotter *ler*.

Jag har också turen att springa på en annan gammal vän som jag inte sett på evigheter, bara hållit kontakten med på nätet. Det var skoj, måste helt klart ta o se till att tiden räcker att åka o träffa henne också när jag är där uppe…

 

 

 

Presenterna o blommor blev mycket uppskattade, roligt att göra små fåniga men otroligt personliga saker som får en sån otrolig uppskattning. Vi hade också en skön avkopplande kväll, ni vet bara vara nära, huvud i knä, kramas, pussas, småprata… för att sen somna in nära o sova sött o hårt tills klockan ruskade liv i oss … talade om att nu var det dags att börja dagen.

 

Saknar ju bara så mycket direkt… men snart så är det lediga dagar igen.
Kommer nog då försöka låna bil igen, åker ju förbi Uppsala, där min lilla syster ska gå igen lite jobbigheter o vet att det är lite knepigt att få till det där med att ta sig fram o framför allt tillbaka – inte skoj åka kommunalt när man är opererad. Så då kan jag svänga in o göra lite nytta, kan jag så självklart kör jag henne från Uppsala hem till henne. Vet att det är sån hjälp man verkligen behöver.


Efter dagens promenad så känner jag en liten längtan efter att solen ska titta fram o värma upp lite. Det är dags att vårkylan släpper taget nu...

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards