Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Min fortsättnings tankar...

Av Svensson Svensson - 6 april 2015 19:59

Jag skrev tidigare ett inlägg som i slutet gav mig en aha-tanke,(http://itismadeby.bloggplatsen.se/2015/04/06/11065227-en-man-ar-precis-som-en-hund-varfor-en-stark-kvinna-kan-kanna-att-hon-inte-attraherar-en-man/)

en ganska stark sådan, en som fick mig att tänka till lite. Just i mitt eget förhållande, mitt agerande, hans reaktioner. Jag var inte alls beredd på att få den här känslan när jag började skriva inlägget, jag var nog mest full i skratt över den bild jag fick i huvudet som påminde mig om hur man gör med hundar som är ovilliga att fångas in.

 

Trodde absolut inte att texten jag läste o sen det jag skrev skulle beröra mig på något sätt. Det fanns faktiskt inte på världskartan att det där var något som jag kunde ta till mig eller känna igen. Kanske därför jag från start valde att skriva om just det ämnen o mina tankar. Eller så var det ödet, om man tror på det, som ledde mig till texten för att jag förhoppningsvis skulle få den här aha-upplevelsen, se vissa saker, förstår andra o kunna göra vissa ändringar eller ja försöka, det är inte alltid så lätt. Men man ska ju aldrig ge upp, man ska alltid försöka o fungerar det inte så vet man ialla fall att man inte bara gav upp, man försökte.

 

Läser lite lätt andra kapitel av dom här tipsen. Och jag ser saker jag verkligen behöver tänka på, utveckla mig själv, se från andra vinklar… inte så att jag på något sätt skulle gå in för något jag läser helt o hållet. Men ibland, som nu, så känner man igen vissa bitar, andra saker blir helt plötsligt framträdande som man inte tänkt på, man kan få förklaringar till saker. Livet i stort går ju ut på att lära sig, få erfarenheter. Då är det dumt att inte ta vara på varje sak man kan lära av, att se sig själv som man är o vilka punkter man behöver se över, kanske ändra lite på. Inte ändra på sig själv, men sitt sätt att tolka andra o uttrycka sig själv. Kommunikation mellan två personer är det viktigaste av allt, men man måste vara på samma våglängd, tala samma språk, annars tror man bara att man kommunicerar, men man går egentligen bara om varandra.

 

Man ska som sagt inte ändra på sig själv som person, men man kan se nya saker, o se över hur man på små sätt kan förändra olika saker för att bättre bli förstådd, bättre förstå, så att man verkligen kan kommunicera. På ett sätt som gör att man förstår varandra, att man utvecklas tillsammans o får en push framåt i sin egen utveckling.

 

Och tro det eller ej, men den här texten fick mig att se en hel del saker jag varit så frustrerad över… på gott o ont.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards