Direktlänk till inlägg 4 april 2015

I natt ”flirtade” jag med en polis visade det sig

Av Svensson Svensson - 4 april 2015 12:46

Ja eller mera ”blinkade” till…. han reagerade direkt o kom fram. Fast egentligen visste jag inte att det var en polis, det var en civilbil…. Så hur skulle jag kunna veta? Men effektivt var det ju tydligen om jag ville ha kontakt… o båda killarna i bilen såg riktigt bra ut ;)

 

Jag står först i kön, vid taxistolpen på torget… den gatan är enkelriktad, vilket jag märkt inte alla noterat, det är ganska många som kommer körandes i fel riktning, eller försöker köra in på vägen när man själv ska ut o ska svänga vänster, alltså ligger man till vänster o dom blir skogstokiga, men ser hur det ryker ur öronen, ”hur kan en taxi ligga så fel på vägen??” – ja tills man leende pekar upp mot skylten o ljuset går upp för dom…. Taxin gjorde rätt o dom åt helvete fel!

 

Så kommer en mörk bil åkandes i fel riktning, så jag blinkar åt den…. Pekar lite mot skyltarna :) Oohpps, den bilen kom genast mot mig, körde nära o drog ner rutan…. Det var poliser ville dom bara visa… Men jag funderar vidare – FÅR polisen verkligen bara sådär köra mot gällande trafikregler? En sak om det är utryckning av något slag, men annars? Spanar dom med civilbil på någon så är det ju inte direkt obemärkt att köra mot trafiken på en enkelriktad gata???

 

Jag har inget emot poliser, tycker tvärt emot att dom behövs o gör oftast (ja jag vet inte alltid) ett otroligt bra jobb. Men dom är ändå en del av ”lagen” o ska väl när det inte krävs av andra orsaker även dom hålla sig till lagar som finns, skyltar som finns…
Jag har nog faktiskt inte en enda gång sista månaderna när jag börjat notera hur dom agerar i trafiken sett en polisbil oavsett tidpunkt på dygnet använda blinkers rätt i en rondell, eller helt ärligt ens använda blinkers överhuvudtaget. Antar dock att trafikreglerna gäller för dom liksom för alla andra bilister?

 

Jag själv är väldigt noga med att göra så rätt som möjligt när jag jobbar. Man är synlig som yrkesförare, o som polis är man än mer synlig. För mig är det viktigt att då verkligen göra rätt. En polis är ju också ett föredöme att följa, för dom om några SKA kunna hur man får o inte får köra. Det  är lite det här man säger om barn ”Dom gör som man gör, inte som man säger”.

 

Har haft en otroligt skojig natt, måste säga att det är inte alls fel köra folk när dom är lite runda under fötterna, delvis blir dom glada o trevliga, men som dom säger folk blir jäkligt snygga när man har alkohol i kroppen…. För mig blir det mer att jag sjunker i åldern ;) det gissas vilt på helt fel ålder på mig…. Som i natt – 32 år, jag skrattade bara o sa att den tar jag, det lät bra, kan dock vara lite svårt med äldsta dottern på 29 år. Det är väl inte enbart berusade som gissat fel, så det kan vara uppmuntrande att köra taxi ibland. Även om jag inte tar det där med utseendet så hårt, däremot är det väldigt upplyftande att få kommentaren att det var en jätte trevlig resa, både hur jag kört o jag som person. Jag älskar verkligen mitt jobb *ler*

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards