Alla inlägg den 7 februari 2018

Av Svensson Svensson - 7 februari 2018 17:54


... många olika saker, ja otroligt många fakiskt när jag tänker efter. 

Men igår kväll o ikväll har det varit tända ljus, en semla (som framkallde vissa tankar - "du"vet), skriva av mig o musik.

 

 

 

 

 

 

 

"Dammade" av något jag lyssnat på till o från sen slutet på 90-talet. Runestone, albumet Mysteries. Älskat denna från första gången jag hörde den... avkoppling för mig. 

 

 

 

 

 

Letade på youtube om den fanns... men icke just "mitt" album - men ett som kom året efter (1996) o väldigt lik...Crystal Lords

Men den eller dom fanns på Spotify <3







 

 

 

 

 

 

Vad är avkoppling för dig?

Av Svensson Svensson - 7 februari 2018 06:00




 



Idag ska vi fira det där som jag gör på tok för mycket - det som jag ibland kallar mina små egna spöken som far runt... ja inte direkt några läskiga spöken, dom är mera åt det där snälla söta snälla hållet även om dom då o då kan vara jobbiga o man får ta o anstränga sig att tänka just som bilden uppmanar - positivt. För låter man tankarna ta över o snurra på åt det negativa hållet så kan det vara svårt att komma vidare ...

 

Men samtidigt så är tankar bra, jag gillar tänka, jag gillar bolla tankar med andra - det är givande många många gånger.

 

 

Av Svensson Svensson - 7 februari 2018 00:05

 


Nu är det tulpaner högt o lågt i affärerna. Tulpaner verkar ge många en känsla av att våren är påväg... det fina med en bukett tulpaner är att det är en färgklick som ger glädje o kostar inte så värst mycket så man kan unna sig den glädjen även om snittblommor inte har så lång livsländ.

 

 

 

 

 

Vilken är din favorit färg? Vill du ha buketten i en färg eller flera färger, ska det bara vara tulpaner eller någon annan liten kvist i buketten?

 

 

 

 

Jag varierar mig mycket när det gäller färgerna o en färg eller flera. Det här blev en favorit färgkombination som jag nog kommer ha så ofta jag hittar fägerna - o gillar att ha i någon kvist grönt i... blir mer liv i buketten.

 

 

 

men jag kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar dom mera knoppiga eller mer utslagna mest.

 

Vad gillar du?

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards