Direktlänk till inlägg 14 februari 2018

Dagens Dag - 14 februari

Av Svensson Svensson - 14 februari 2018 06:00

Alla Hjärtans Dag - är det idag o självklart så ska man alltid visa kärlek till sina nära o kära, det ska inte behövas en speciell dag för det. Man ska visa på alla sätt man kan varje dag för man vet aldrig vad som kommer ske... lite sorgligt tänka så, men samtidigt är det ju så livet är så varför inte ta vara på varje dag. 

 

Ge kramar, kärleksfulla ord, bekräfta, finnas där o lyssna, stötta, visa tillit o ge förtroenden. Ja det var några saker det finns hur många sätt till att visa att man bryr sig att man älskar någon... man ska bara inte glömma bort att göra det o man ska aldrig ta någon man älskar förgiven att den alltid finns där även om man inte själv visar hur mycket den personen betyder för en.

 

 

 

 

Så det här med att fira Alla Hjärtans Dag - det betyder inte att man måste göra det med en partner, det går så bra att visa att man uppskattar andra runtomkring sig som man älskar - sina barn, föräldrar, vänner osv...

 

 

 

 

 

I Finland har man till o med ändrat namnet på dagen till "Vändagen" o uppmuntrar till att komma ihåg sina vänner lite extra denna dag, men också uppmuntrar man till att denna dag hjälpa till med frivilligt vänarbete. Inte alls någon dum idé, jag menar man kan faktiskt hinna med en hel del denna dag att visa kärlek till sina medmänniskor på olika sätt o sen då avsluta dagen hemma ensam med... *blink*

 

 

 

 

Det bästa av allt är att man också kan fira sin syster sådär lite extra denna dag :)

 

 

 

Och mina döttrar bland det bästa som hänt mig är att få dessa underbara härliga tjejer

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards