Direktlänk till inlägg 6 januari 2017

Ångrade mig

Av Svensson Svensson - 6 januari 2017 23:16

Borde nog kanske varit hemma lite till - men va sjutton, jag behövdes o klart jag var inte så dålig. Mest matt efter att inte fått i mig ordentlig mat på ett par dagar. Och det var skönt ändå att komma iväg en stund, ja ja några timmar då eller ja många timmar då...

 

En kollega var snäll o köpte mig ett paket med vindruvor - jag bara säger, har något smakat så gott någon gång??? Nää tror inte det *ler*.
Det var himmelskt gott o jag kände mig mycket piggare - så på morgonkvisten när det var dags att gå hem så var jag lite småhungrig - då det var satans så kallt, o hunden skulle nog inte klara av promenaden hem så skulle jag bli körd hem - som sagt underbara kollegor. Och då passade jag på att åka förbi McDonalds - två cheeseburgare - en till mig en till hunden - självklart *ler*. 

 

Och det var gott, först, men sen, ångrade mig så... det blev inte alls som jag tänkt mig, att hungern stillades o jag skulle få lite mer energi i mig, bli piggare. Nej det blev istället att illamåendet kom tillbaka. Ja inte som dom värsta dagarna o det var inte mer än just irriterande illamående. Så jag avskyr att må illa... Så jag ångrade mig, varför en hamburgare?? Jo det lät så gott.... 

Idag är det vindruvor som gäller - igen! Kommer leva på vindruvor för säkerhets skull ett tag - nej inte då, men idag o imorgon till huvudsak, samt lite smått stoppa i mig något annat. Som tur är har jag lediga dagar nu så jag kommer nog klara av att komma igen tills det är dags att jobba igen.

 

Stora dottern frågde ikväll efter bilder på hästarna vi haft - o ja det var till att leta i kartonger igen *ler* - vad gör man inte för sina barn??? Och visst jag hittade - inte många men några o några är minnen o bättre än inga. Sen hittade jag massa andra bilder som gjorde att leenden o minnen kom fram. Härligt med minnen - tur att minnen oftast är kvar som är positiva - eller såhär, jag har valt att bara minnas det positiva som minnen o låter det negativa som fanns vara kvar som erfarenheter att ha med i framtiden...

 

 

 
 
Annie

Annie

7 januari 2017 10:28

Ja det är ju så lätt att man blir sugen på nåt gott som hamburgare ;)*ler*
Trist att du blev illamående .. Hoppas det är bättre nu? :)

Sv: Jag fattade nog inte helt ;) men vart det konstigt när jag kommenterade hos dig? på min länk? ;)

Hoppas du får en hyfsad/bra lördag iaf :)

Kram*

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

8 januari 2017 12:55

Tack o lov går det över o nu är det på rätt väg *ler*

Jo när jag svarar dig så klickar jag på den länk du skrivit in i kommentaren - men hur jag än klickade på länken så fick jag bara upp att sidan inte fanns... det visade sig att det blivit .de istället för . se *ler*. Först trodde jag att det strulade på själva bloggplasten för läste att någon haft problem att göra inlägg.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards