Alla inlägg den 12 januari 2017

Av Svensson Svensson - 12 januari 2017 18:54

... hjälper till mer i hemmet.

 

Ja det finns tydligen forskning som säger det - ja från start så var det en undersökning om vem i ett heterosexuellt par som gjorde med sysslor i hemmat - som städa, laga mat, diska, tvätt osv. Och svaret som forskarna kom fram till var att det oftast är kvinnan som gör alla dessa saker. (undrar jag vad svaret blir om man i samma par frågade "vem byter däck på bilen, vem tvättar bilen, vem klipper gräsmattan, snickrar osv?) Men nu var det då sysslorna i hemmet... och det var då kvinnan som gjorde mest av dessa sysslor.

 

 

 

 

Men sen hade man gått vidare o frågat 1338 heterosexuella par vidare om deras sexliv o när svaren var ihopslagna o tolkade *ler* så såg man att män som hjälpte till hemma hade inte bara betydligt mycket mer sex utan även betydligt mycket bättre sex än andra.

 

Jag då som alltid tänker o vänder o vrider på saker började då tänka... hjälpte männen till mer hemma för att dom fick mer sex, eller fick dom mer sex för att dom hjälpte till hemma??? Jag menar det är ju lite skillnad *ler*

Men nej jag tror inte ens att svaret är så enkelt - o det här pratade jag om med en vän igår - en manlig vän för att visa att det inte bara är kvinnliga tankar bakom slutsaten. Men det vi kom fram till var väl så att det inte är frågan om hur mycket eller lite sex man har som avgör om det hjälps till hemma eller inte - utan det är andra faktorer som egentligen påverkar båda sakerna....

 

 

 

 

Det är gemenskap, att ha en bra relation, där man tar hand om varandra, där man har gemensamma mål, där man bekräftar o peppar varandra, stöttar där det behövs. Man är alltså helt enkelt kort sagt ett lyckligt par. Där man fördelar sysslor så att det passar en själva, man hjälper varandra på ett självklart sätt. Det finns inte gränser eller krav - man bara är o man bara gör - sakerna tillsammans utan att tänka på det. Det finns alltså ingen anledning som att gör du si får du det, vill du ha det får du göra så... utan det är bara ett par som har det bra tillsammans, som har hittat sin balans o när allt stämmer så kommer närhet, sexliv, hjälpsamheten automatiskt att vara just betydligt mycket bättre än för andra par...

 

Så enkelt... låt passionen hållas vid liv - ta inte varandra för givet - uppvakta varandra - var lyhörda på varandra o var medveten om att vardagen måste finnas o det är bara man själv som avgör hur den ska förgyllas på bästa sättet så att man får det där förhållandet man vill ha....

Och det här var vi överens om - att visst om man inte trivs i ett förhållande så slutar man göra massa saker men trivs man så går det av sig själv.

 

En sak har jag också läst en gång som jag ofta återkommer i tanken på - det är inte vad någon annan kan ge dig, vad du vill ha av någon annan i ett förhållande - lika viktigt är att titta på vad ger jag, vad kan jag ge, vad vill jag ge... för kan man inte ge det den andra vill ha kommer det inte blir något bra oavsett o man kan aldrig kräva att någon ska ge, kompromissa om jag inte själv är villig att göra exakt det jag själv begär....

 

 

 

Av Svensson Svensson - 12 januari 2017 11:47

Tänk att det kan vara så svårt idag att hitta en sida på nätet där vädret som "spås" framåt i tiden faktiskt stämmer...


Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards