Alla inlägg den 6 september 2016

Av Svensson Svensson - 6 september 2016 18:03


Frigör dig från det som är negativt.

 

Släpp taget om småsaker.

 

Släpp taget om dem som inte bryr sig.

 

Gör saker som ger dig glädje,

 

får dig i balans och ger ditt liv en mening.

 

Var med människor som betyder något för dig

 

och som visar att du betyder något för dom.

 

 

 

Dom här orden fick mig att börja tänka lite , lite djupare på innebörden för mig, hur lätt det låter, men så svårt det kan vara att:

  1. Förstå innebörden på det sätt som gör att man själv förstår när man ska släppa eller kämpa för något/någon.

  2. Vad är - för mig - en småsak eller en viktigt sak.

  3. Varför är det så svårt att ibland släppa taget, för att man tror att man har ansvaret för en annan människas lycka, att man inte vill bli den som sårar... trots att man känner att det finns inget intrsse från andra hållet att visa samma sak tillbaka.

  4. Vilka saker är viktiga i mitt liv, vad ger mig glädje, vad gör att jag känner mig balanserad o den svåra frågan - vad ger mitt liv en mening?

  5. Vågar jag lita på min magkänsla, vågar jag lite på signaler från andra personer?


  6. Vem betyder verkligen något för mig o för vem betyder jag verkligen något för?


 

Ja det är inte direkt dom lättaste frågeställningarna - för ofta så vågar man inte riktigt lita på sin egen magkänsla, eller så är man räddare för att såra någon annan än att agera för att själv må bra.

 

 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards