Direktlänk till inlägg 2 februari 2016

Tar nya tag

Av Svensson Svensson - 2 februari 2016 20:45

Innan jag började jobba hade jag kommit igång o träna. Eller det var delvis lite ändring av matvanor, men mest det här att träna regelbundet. Jag trivdes bra, det gick bra, det fungerade för mig - o gav resultat som jag var nöjd med.

(Kan inte låta bli att tänka på förr - många år sedan, när jag var gift, att jag tränade eller rättare sagt vi tränade, jag var nöjd, vänner såg o berömde, men min man var aldrig nöjd, jag fick hela tiden höra att jag fick inte resultat snabbt nog, att jag gjorde fel... all glädje över resultat som kom försvann - allt var bara obehagligt. Undrar hur djupt det där varit rotat o hur länge det hindrat mig även om jag inte kanske tänkt på det. Mer än att det spelar ingen roll vad jag gör eller hur jag gör, det blir ändå inget bra.... den tanken har jag haft många gånger när jag nu tänker efter.)

 
Tyvärr kom jag av mig helt när jag började jobba, det var svårt att få till tider jag kunde tänka mig gå o träna, med lediga tider. Sen träffade jag någon, o min lediga tid gick till att träffa honom. Men tanken har funnits där att komma igång igen - på något sätt. Och det har jag gjort sen lite tillbaka - jag skuttar o viftar runt här hemma - fungerar bra, jag blir glad o jag känner mig nyttig. Men så kommer det mer o mer att jag vill ha det där lite mer då o då....
 
Sen vill jag inte binda upp mig på en kostnad ett helt år om det inte känns bra, det är lite dumt att slänga pengarna i sjön helt o hållet. Men nu har jag kommit på hur jag ska göra. Hur jag ska komma igång igen - för att prova o känna av först.
 
Så nu ska jag ta o boka en “prova-på-tid” nästa veckan - sen kör jag igång. (bör vara lite mer frisk då...)
Förr var det för att gå ner i vikt, få röra på mig lite mer för att det skulle bli lättare för kilona att rasa. Det räcker då med det jag gör hemma, men idag vill jag göra något också som hjälper mig att bli lite starkare. Känner att jag borde göra det för att klara mitt jobb bättre. Utan risk att få ont, skada mig - det är en del tunga lyft som finns, som kräver att man har en kropp som klarar av det...
 
Känner mig riktigt nöjd - när nu väl beslutet är taget, att jag vet hur jag ska lägga upp det, så att det passar mig. Vem vet kanske jag till o med kan få lite sällskap...
 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards