Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

Positiva överraskningar

Av Svensson Svensson - 29 maj 2015 13:05

 

Har jag alltid älskat att få ge, positiva överraskningar är det jag pratar om. Det som gör att man känner hur glad den andra blir, hur det uppskattas.

 

Igår fyllde några speciell år, ja faktiskt både en av mina härliga väninnor, men också min älskling. Födelsedagar är speciella o får inte gås förbi *ler*

Fick låna min snälla väninna/arbetskamrats bil, sov lite på fm efter nattens arbetspass, sen tuffade jag iväg uppåt. Valde att köp blommor på plats, dom skulle inte må så bra att vara utan vatten så länge var min tanke, o även att jag skulle ta o äta lite lunch på Subway – eller tanken var så, för jag har aldrig varit på Subway o ätit tidigare, det var första gången i söndags påväg hemåt. Den jag provade, lika som Han med stort H *ler*. Mums vad god den var, Han har god smak (men det visste jag ju redan ;) ), så varför inte slå två flugor med en smäll? Blommor o lunch.

 

Nu åkte jag lite snabbt hemifrån så paket, kort o allt var med, men inte skrivet eller inslaget. Men jag hade ju god tid på mig, sitter på parkeringen o fixar till allt, så att det ska vara fint – jag tycker lika mycket om att fixa till fina personliga saker att ge, som att själv få. Jag var inte ensam på köpcentrum igår. För det blev en fika med lillasyster o hennes dotter, dom var dit för att handla fotbollsskor o skydd. Det är en liten teaterapa, ja inte min syster alltså utan hennes dotter *ler*.

Jag har också turen att springa på en annan gammal vän som jag inte sett på evigheter, bara hållit kontakten med på nätet. Det var skoj, måste helt klart ta o se till att tiden räcker att åka o träffa henne också när jag är där uppe…

 

 

 

Presenterna o blommor blev mycket uppskattade, roligt att göra små fåniga men otroligt personliga saker som får en sån otrolig uppskattning. Vi hade också en skön avkopplande kväll, ni vet bara vara nära, huvud i knä, kramas, pussas, småprata… för att sen somna in nära o sova sött o hårt tills klockan ruskade liv i oss … talade om att nu var det dags att börja dagen.

 

Saknar ju bara så mycket direkt… men snart så är det lediga dagar igen.
Kommer nog då försöka låna bil igen, åker ju förbi Uppsala, där min lilla syster ska gå igen lite jobbigheter o vet att det är lite knepigt att få till det där med att ta sig fram o framför allt tillbaka – inte skoj åka kommunalt när man är opererad. Så då kan jag svänga in o göra lite nytta, kan jag så självklart kör jag henne från Uppsala hem till henne. Vet att det är sån hjälp man verkligen behöver.


Efter dagens promenad så känner jag en liten längtan efter att solen ska titta fram o värma upp lite. Det är dags att vårkylan släpper taget nu...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards