Direktlänk till inlägg 26 maj 2015

Så var Sture borta ur mitt liv ...

Av Svensson Svensson - 26 maj 2015 09:32

Så var det gjort, men lite sorg i hjärtat erkännes, har då Sture fått åka iväg för gott. Han lär väl plockas sönder o användas i olika delar... egentligen borde dom ta hela motorn o använda för snacka om lättstartad, oavsett om han använts på länge eller inte. Startade alltid. 

 

Nu när han skulle rullas bakåt för att dras upp på flaket, så var bärgarkillen lite sådär.... hur ska det gå, stått såååå länge, o jag kommer inte in framför... tja vi provar väl se om vi kan rubba den bakåt, däcken brukar låsa sig ganska ordentligt när dom stått länge. Men min snälla lilla Sture, som alltid är villig att hjälpa till... handbromsen släppte direkt o sen rullade han så snällt bakåt utan att vi ens behövde ta i. Bärgarkillen var lättad, det här gick ju lätt som en plätt.

 

Sture har ju stått på samma plats ett tag, skroten som skulle hämta ligger nära, bara gatan ner. Men han som jag pratade med, han som hämtade idag - han visste inte alls var bilen stod eller vilken bil. Alla andra hade småskrattat åt honom o menat på har du missat den??? Alla visste exakt vilken bil det var *ler*... intressant att någon kunnat åka förbi flera gånger o missat den.

 

Men jag efterlyser flera skrotbilar som jag kan få hämtade - karln som hämtade var snygg o trevlig så pratar gärna lite mer med honom *ler*

 

Stures sista färd....

 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards