Direktlänk till inlägg 22 maj 2015

Nu vet jag ...

Av Svensson Svensson - 22 maj 2015 15:53

Vad detta är för blomma - jag såg den o blev kär, vill-ha-faktorn är väldigt hög på den här blomman. Men även om jag älskar blommor - så kan jag inte påstå att jag har gröna fingrar, men gillar blommor, växter - det är vackert, det är vilsamt.

 

Denna vackra blomma som faktiskt ju är en utblommad blomma - tänk så vacker även utblommad

 

  

 

 

Nu vet jag ialla fall vad det är för blomma - en julros, Helleborus, vet tvärr inte exakt vilken. Men vem vet kanske jag får chansen att se den under den blommande säsongen också.

 

Letar på nätet efter bilder o hittar många fina - vita, rosa, lila... men det är bilder på blommorna, inte överblommade, vilket gör det svårt att veta exakt vilken det är.

 

Undrar lite hur man förökar den ;) kanke ska smita ut natten innan vi åker o norpa skott, om det fungerar att göra så....

Eller varför inte lyfta in hela krukan i bilen *ler*

 

 

 

 

 


 
 
Micke

Micke

22 maj 2015 17:56

Ja julrosen är verkligen vacker. Har 2 stycken, 1 vit och 1 röd... Tror de skiftar färgen efter jordens ph-värde.

Sv: detta beroendet kan jag leva med utan tvekan :)

http://tomten.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

23 maj 2015 10:05

Nu blev jag lite avis :) har du några bilder på dom?
Är dom lätta att ha eller mera för dom med gröna fingrar?

Sv: Ja vissa beroenden har man gärna *ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards