Alla inlägg den 22 maj 2015

Av Svensson Svensson - 22 maj 2015 15:53

Vad detta är för blomma - jag såg den o blev kär, vill-ha-faktorn är väldigt hög på den här blomman. Men även om jag älskar blommor - så kan jag inte påstå att jag har gröna fingrar, men gillar blommor, växter - det är vackert, det är vilsamt.

 

Denna vackra blomma som faktiskt ju är en utblommad blomma - tänk så vacker även utblommad

 

  

 

 

Nu vet jag ialla fall vad det är för blomma - en julros, Helleborus, vet tvärr inte exakt vilken. Men vem vet kanske jag får chansen att se den under den blommande säsongen också.

 

Letar på nätet efter bilder o hittar många fina - vita, rosa, lila... men det är bilder på blommorna, inte överblommade, vilket gör det svårt att veta exakt vilken det är.

 

Undrar lite hur man förökar den ;) kanke ska smita ut natten innan vi åker o norpa skott, om det fungerar att göra så....

Eller varför inte lyfta in hela krukan i bilen *ler*

 

 

 

 

 


Av Svensson Svensson - 22 maj 2015 08:22

Såg en bild på en räv nu här på nätet, kom att tänka på den ledsna känslan jag fick härom natten o det leende på läpparna jag fick natten efter av just det djuret.

 

När man kör som vi gör, på nätter, ofta samma sträckor ungefär samma tider. 

Det här med ungefär samma plats o tid - lärde jag mig när jag jobbade på Arlanda o körde samma väg ännu mer konstant vissa tider på dygnet - speciellt i gryningen så märkte jag var det gick en räv över vägen eller rådjur osv.)

Men just det här att man ser djur på samma plats, o jag antar att det också är samma djur. Har kört en sträcka ganska ofta o ungefär samma tider, en räv har antingen gått över vägen eller jag har sett det på sidan om. Ett fint djur med fin päls, lika skoj att se den varje gång. 

 

Men så härom natten så låg det istället en död överkörd räv på vägen. Då högg det till, det är så sorgligt när dom vilda djuren blir påkörda. Och nu var det här ju lite "min" så det kändes väldigt sorgset. Kanske det låter konstigt att man blir ledsen över ett djur man bara ser då o då vid vägen... men jag kan inte hjälpa det, jag blev ledsen.

 

Så natten efter var jag ute o for på vägarna lite mer ute på landet, så ser jag två små huvuden titta upp ur ett dike, ögonen glänste till var nog det jag reagerade på först. Bromsar in, kör sakta förbi o ser två rävungar som sitter där i diket o tittar. Antar att jag störde dom i deras lek eller något sånt. Otroligt söta var dom o min tanke var... skutta in i skogen o håll er där istället för att leka vid vägkanten, det är farligt. 

 

Det är otroligt söta djur dom här rödpälsade vännerna.

 

 

Av Svensson Svensson - 22 maj 2015 08:14



När du förändrar ditt sätt att betrakta saker, förändras de saker du betraktar.
                   

                                                                                                                                      - Max Planck

Av Svensson Svensson - 22 maj 2015 08:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards