Direktlänk till inlägg 18 maj 2015

Låt mig o min familj vara!

Av Svensson Svensson - 18 maj 2015 16:27

Jag börjar med att fråga er om det där är en svår fråga? Är det ord som är svåra att förstå, är det något möjligt att utföra? Ja jag tänker på om någon säger "flyg till månen" - DET är omöjligt att utföra för en vanlig dödlig....

 

Men orden - "Låt mig o min familj vara" - för mig så lätta ord, så lätt att utföra.

 

OM man är normalt funtad, om man förstår hur man bör uppföra sig mot andra, om man kan visa respekt mot andra människor. Om man kan förstå språket, jag menar så att det inte är så att det är spårket som gör att man inte förstår varandra. 

Men talar man samma språk o är normal - DÅ förstår man dom orden o respekterar dom.

 

Ialla fall i min värld - hur är det i din?

 

Man ser tv-program som tar upp det här med stalkers, om grannsämja, man läser i bloggar, på forum o communitys. För att inte tala om när man pratar med människor som blir utsatta för det här - att någon inte förstår dom där orden, inte kan respektera andra människor.

 

Vad är det för människor som inte kan respektera andra, som inte förstår dom där enkla orden ovsett hur dom än blir tillsagda att sluta upp att kontakta, att söka upp - på alla sätt dom kan hitta på - av alla konstiga helt otroligt dumma anledingar till varför det skulle vara legalt att ta kontakt, trots att dom fått orden "låt mig o min famij vara ifred"

 

Ja jag vet vad jag tycker, jag vet hur jag klassar personer som inte kan visa andra respekt, att acceptera andra personers vilja i det här fallet. Det är ju så otroligt lätt eller hur?

 

Ja jag tycker det ialla fall...

 

Sånna personer gör mig .... 

 

   illamående!

 
 
Ingen bild

JL

18 maj 2015 17:06

Ja att det ska vara en så otroligt svår mening att förstå.
Men vissa har nog väldigt svårt men det direkta. För att saker som för mig är självklara kan för många andra inte gälla dem te.x
Jag har själv upprepat just den frasen så många gånger de senaste åren men det har inte uppfattats utan det har vid flera tillfällen gåtts på både mig & de mina. det finns tyvärr ingen respekt hos vissa, respekten att faktiskt låta ngn vara, inte bara som person utan som familj!

Svensson Svensson

18 maj 2015 17:34

Ja det verkar vara otroligt svåra ord att förstå.
Och jag håller då helt på att personer som inte förstår o kan respektera dom är inte normalt funtade - för är man normal förstår man dom orden o agerar med respekt.

 
Ingen bild

Laila

18 maj 2015 17:39

Jag säger att det är sjuka individer som inte kan förstår så enkla ord. Eller bara elaka och det ligger en ovilja i att inte förstå

Svensson Svensson

18 maj 2015 22:00

Ja det är inte heller omöjligt att så är fallet... att det är ren ovilja o då blir det ju elakt agerande

 
Ingen bild

Petra

18 maj 2015 17:51

Lätta ord, bara låta personen och familjen vara. Men vet av egen erfarenhet att det är en del personer som inte alls vill förstå. Antar att det beror på intelligensnivån.

Svensson Svensson

18 maj 2015 17:53

Ja antagligen ligger det något i det också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards