Direktlänk till inlägg 7 maj 2015

När trosorna åker av…

Av Svensson Svensson - 7 maj 2015 12:56

 

… då vet att man är på rätt väg, att den utmaning på 2 veckor jag klarade av o en fortsatta utmaningen med mig själv ger effekt. Om än små förändringar – men det är inte något snabbt resultat jag vill ha heller. Jag vill att det ska gå lagom långsamt, o sen bli bestående.

 

Men vet ju att när jag mår dåligt är jag en av dom som missbrukar mat som tröst, som ett sätta att fly. Men när jag mår bra så är det precis tvärt om. Även om jag är precis tvärt om när det sen kommer till att laga mat att baka. När jag mår bra lagar jag med glädje o prova nya recept, o jag bakar. Mår jag dåligt finns varken ork eller lust till att ställa mig vid spisen. Om någon frågar mig o jag bara svarar snabbt så kommer jag med all säkerhet svara att jag äter mer när jag mår bra o inget alls när jag mår dåligt.

 

Och det stämmer till viss del – det stämmer om man ser till måltider, frukost, lunch o middag. Dom äter jag regelbundet med lagad mat eller så hoppar jag över dom helt. Däremot så när jag mår dåligt är det småätande, onyttig mat… i massor om man ser till varje dag. Men när jag mår bra så äter jag ju måltiderna o är mätt, så både känslan av att vara mätt samt måendet gör att då småäter jag inte, då tröstäter jag inte.

 

Och nu till min stora glädje så märks det på kläderna – dom sitter lite lösare överlag. Men just dom här trosorna som inköptes för lite sen, dom är i lite fina färger o lite glansiga o lite spets…. Ni vet att vara lite fin o sexig under….  Men nu så får jag gå o dra upp dom hela tiden, dom glider lite för lätt ner… *ler stort* inte alls en otrevlig känsla när jag tänker på varför.

 

Små små steg tassar jag framåt :)

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards