Direktlänk till inlägg 18 februari 2016

Oxrullader med italienska smaker

Av Svensson Svensson - 18 februari 2016 09:28

Det här ser o låter så gott att det vattnas i munnen på mig. Och till det dricka ett gott rödvin, i ett trevligt sällskap – helt perfekt. Vet precis vem jag tänkte på då....
Har inte testar receptet än, men det kommer jag göra så fort jag får tillfälle *ler* - antar dock att  första gången jag provar, blir utan rödvin o det perfekta sällskapet, tyvärr!

 

 

 

 

 

 

Oxrullader med italienska smaker
(4 port)

 

Ingredienser:
400 gr lövbiff
100 gr bacon/pancetta eller lufttorkad skinka
1 mozzarella

 

Pestorossosås:
1 dl buljong
2 tomater, skalade o grovhackade
1 vitlöksklyfta, hackad
1 msk olivolja
1 ½ dl grädde
½ burk röd pesto
1 krm cayennepeppar
1/5 msk redningsmjöl
2 msk färsk basilika, hackad
salt o peppar efter smak

 

Tillbehör:
Pasta eller ris
Grönsallad
Extra pesto

 

 

Förberedelse o tillagning:
Salta o peppra lövbiffarna, lägg på skivor av bacon, pancetta eller lufttorkad skinka ovanpå.
Lägg på en bit mozzarella på varje lövbiff o rulla ihop. (förslut gärna med en tandpetare)

 

Hetta upp en stekpanna med lite olja. Bryn rulladerna på högvärme någon minut tills de fått lite stekyta. 

Ta upp dem från pannan o lägg åt sidan. 

 

Fräs vitlök o tomater i olivolja.
Rör ut redningsmjölet i buljongen o häll i pannan.
Tillsätt grädde, cayennepeppar, basilika o röd pest. 

 

Lägg i oxrulladerna o låt sjuda under ett par minuter.
Smaka av o tillsätt eventuellt mer salt o peppar.

 

 

 

 

Servera med en god sallad, ris eller pasta, extra pesto för den som vill.

 

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards