Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Dagens Dag - Kramens Dag

Av Svensson Svensson - 21 januari 2016 02:15

Kramar - ja det är nog en av dom bästa sakerna jag räknar som vardagslyx, att kunna kramas, att visa att man tycker om någon genom att krama om personen. Eller kunna krypa nära o kramas med någon man älskar. Bland det bästa som finns, kramas *ler*

 

 

 

 

21 januari varje år firas nu Kramens Dag, första gången man publicerade dagen som något att fira var 1986 o har sen dess vuxit som en populär dag över hela världen. Kan man annat än förstå varför?? Jag menar att få kramas.

 

Jag har en ganska stor zon runt mig som är "min privata" o jag gillar inte heller att folk tar i mig, kramar om mig, klappar mig på armen osv... en del är mycket fysiska på det sättet, det där var jätte jobbigt för mig förr, idag klarar jag av det - men kan bli väldigt jobbigt när folk jag inte tycker om är just fysiska o ska "peta" på en hela tiden. Det är naturligt för dom, inte för mig...

 

Då tror alla att jag är en person som inte gillar närhet, inte alls är en fysisk person - men det är tvärt om, jag är en mycket fysisk person, jag är i jätte stort behov av att ha den delen i mitt liv. Närhet...
Idag kan jag krama om någon jag inte direkt släppt in i den där privata zonen, utan att jag känner obehag. Jag kan hålla isär det mycket bättre. Och ser det som en naturlig del av att man visar varandra att man tycker om, uppskattar osv... o det känns till o med bra - det känns naturligt till o med.

 

 

 

 

Har jag däremot släppt in någon där i min privata zon så är det väldigt naturligt o jag mår bra av att kramas. Gäller det min partner så har jag ett jätte stort behov av den här närheten. Och får jag inte den så är man för olika för att det ska hålla i längden. *ler*... det har jag lärt mig.
Men det är stor skillnad på dom här kramarna som jag då ger o kan ta emot - om det är en som är utanför min privata zon eller innanför. Utanför då är det ganska snabba kramar, man kramar om o släpper varandra ganska snabbt. Men en som är innanför får en kram som varar längre... o om jag verkligen gillar personen så vill jag kramas länge länge... 

 

Så kramas mer o passa på idag - kramas - dela med dig av kramar o leenden. Det är sånt som vi alla mår bra av att både ge o få, o ju mer man får, ger man o då mår man bara bättre o bättre.

Se till att få kramas mycket idag ... det tänker jag göra *ler*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.nationalhuggingday.com/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards