Direktlänk till inlägg 23 juli 2015

Varför är män/kvinnor otrogna?

Av Svensson Svensson - 23 juli 2015 01:03

 

Ja det är nog en fråga som många ställer sig, o nog ingen får ett bra svar på. Eller ialla fall inte svar som dom kan ta till sig, förstå. Jag tror också att anledningen kan vara väldigt olika om man ska gå på djupet. Men om man ser på det på ett mer allmänt sätt så finns det säkert saker som är samma för alla som är otrogna. Sen ska man också egentligen från start också berätta vad man ser som otrohet. För enkelhetens skull säger jag då att otrohet är när man sviker sin partner, går bakom ryggen.

 

Jag kom över lite text att läsa där man gjort en undersökning – 1000 personer deltog (483 män o 543 kvinnor) efter att alla svarat på samma frågor sammanställdes resultatet o man såg att det fanns två klara saker. Att kvinnor o män är lika mycket otrogna, men också att de var skillnad på varför män o kvinnor var otrogna.

 

Av kvinnorna som svarade så var det 86% som angav att orsaken var känslomässigt.

De främsta anledningarna till att kvinnor är otrogna:

  • Brist på känslomässig intimitet
  • Privat eller relation som var olycklig
  • Få bekräftelse att dom var önskvärda
  • För att återuppleva känslan av romantik
  • Ensamhet i förhållandet

 

 

Av männen svarade 82% att otroheten mest var sex rent fysiskt utan känslor inblandade.

 

De främsta anledningarna till att män är otrogna: 

  • Att dom just för stunden bara vill ha sex eller att dom vill ha lite variation i sexet
  • Dom får en möjlighet att ha sex utan att dom tror att dom blir påkomna
  • Tillfreda sexuell nyfikenhet om att ha sex med en viss person
  • Och "spänningen i jakten", se om dom fortfarande kan jaga
  • Viljan att känna sig viktiga eller special (en ego boost)

 

Men i djupdykning av männens skäl upptäckte den som gjorde undersökningen att många av de män upplevde att de "inte fick ut något av sina förhållanden dom kände sig fast av fel anledningar" före sin otrohet, som översätts till det enklare ord så saknades kompetens eller att förhållandet inte var av sorten där man moget diskuterade, där männen inte kunde förmedla vad som inte kändes bra.  Kort sagt, erkände de att de var missnöjda och letar efter en väg ut, men de kunde inte förmå sig att själva avsluta relationen. Utan dom fastnade i ett dåligt förhållande o fastnade i att hitta ett sätt att delvis må bra för stunden men sen hitta ursäkter som var att det inte var deras fel – dom blev lurade eller fick inte nog med sex hemma osv…

 

 

Ganska intressant sätt att se på detta o om jag ska säga det –  jag tror inte att det egentligen är så stora skillnader mellan män o kvinnors anledningar i grunden. Det är att man helt enkelt inte kan kommunicera med sin partner, att man inte tar tag i saker direkt utan gör det lätt för sig i konflikter eller andra områden som kan bli jobbiga – man låtsas som inget alls, men pratar inte, reder inte ut o kompromissar inte. Men framför allt men har för längesedan glömt att bekräfta, flirta, vara intim, ha romantik med sin partner….

 

Jag kan inte säga det nog ofta - för det är min egna tro - att förhållanden kraschar för att man tar varandra förgivet o glömmer bort att fortsätta uppvakta o bekräfta, överraska som man gjorde i början.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards