Direktlänk till inlägg 26 maj 2015

Lite blomsterprakt eller blomsterpimpning

Av Svensson Svensson - 26 maj 2015 11:11

 

Nu har jag shoppat lite blommor o planterat i balkonglådan vid min dörr, ja gjort lite blomsterfint utanför min entré. Jag hade ingen aning om vilken färg ja ville ha på blommorna iår, ja brukar kika vad som finns o spontant ta det som känns rätt just då. När jag gick iväg för att handla dom små plantorna så var tanken gult, knall gult, somrigt härligt glatt gult. Och en färg som är okey till den hemska färg dom målade om våra fönsterkarmar o dörren med i höstas…. Gråter nästan än när jag ser skiten, det var rostbrunt förut, helt okey – men detta??? Vet inte ens vad jag ska kalla färgen, sen så är det slarvigt gjort, det är flammigt som bara den – helt enkelt skitfult.

 

Men väl där strosande bland dom blommor som fanns, hittade inget jag föll för som var riktigt fina o riktigt gula. Det var bara tagetes som fanns några riktigt gula. Men bara tagetes känns lite tråkigt, nu när jag kom hem kom jag på att jag hade kunnat ta några av dom riktigt gula tagetes o klämt ner i min valda färg – det blev rosa, cerisrosa. Det hade kunnat bli lite mer färg på det sättet – men inte försent, kan tänka lite o knata iväg under dagen eller imorgon o köpa några knallgula att klämma ner bland dom andra.

 

Årets färg blev rosa, riktigt rosa. Har tidigare år fyllt lådan full av småplantor o ångrat mig senare för dom växer på sig snabbt o då blir det trångt. Så jag får stå emot känslan att det ser lite ynkligt ut just nu, det växer på sig *ler*. Jag får snällt vänta lite bara – men vill ju ha det stort, mycket på engång. Hade det funnits större plantor att köpa hade jag nog gjort det just av den anledningen.

 

Riktigt nöjd med vad jag redan hunnit med idag – Sture har åkt, rensat bort alla brännässlor (o självklart bränna mig på armarna svider gott) o ”blompimpat” framsidan. Ändå har inte ens halva dagen gått *ler*

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards